Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום שישי, 1 ביוני 2018

הענק של גנואה

כשיצאתי הבוקר מהמלון בעיר גנואה הכבישים היו רטובים. גם האופנוע. ירד גשם רציני הלילה ובמשך היום היה מעונן חלקית ללא גשם. מתאים לי, שימשיך ככה. היעד הראשון הוא המגדלור של גנואה. נמצא בסה"כ במרחק של 9 ק"מ מהמלון והדרך אליו התארכה עד כדי חצי שעה. בשעה זו של הבוקר העיר עמוסה לעייפה, כמו ת"א (אין לי מושג איך זה בת"א), פקקים, פקקים, פקקים. לי זה דווקא מאוד התאים, יכולתי להתפנות מהרכיבה ולהביט שמאלה, ימינה ולמעלה ובכך להתרשם מהעיר הענקית והמיוחדת הזאת. רבות נאמר על תרבות הנהיגה ובעיקר תרבות הרכיבה של האיטלקים. מאשר כל מילה. הקטנועים (גם הקטנועות), פחד אלוהים. אין להם אלוהים. גונבים רמזורים, עוקפים חופשי בפס לבן, מזגזגים בטירוף, מקצרים על מדרכות, צופרים, סלולרי תוך כדי ועוד ועוד. לזכותם יאמר שהם לא רוכבים על השוליים – כי אין שוליים. כבר בחצי הדרך מתחיל פה ושם תוך כדי תנועה להציץ הענק של גנואה, המגדלור הגבוה באיטליה, סמלה של עיר הנמל גנואה. כדי להגיע לנקודת צילום ראויה הייתי חייב לרדת עד הנמל ולהכנס לתוכו. היה שווה. אכן מגדלור מרשים.
בהתאם להמלצת Waze את הדרך למגדלור הבא עשיתי בשילוב עם רכיבה על האוטוסטרדה המפורסמת E80. ברכיבה זו חוויתי סוף סוף את ההתברברות הראשונה (אני יודע בוודאות שתהיינה עוד). פיספסתי את היציאה ימינה בשל קרבתה המיידית ליציאה ממנהרה. אוטוסטרדה זו עתירה במאות מנהרות, קצרות וארוכות, ואם לפני כניסה למנהרה שאורכה למשל 1,600 מ' וה-Waze מתריע על ירידה בעוד 1,630 מ' הרי שהסיכוי לפספס את היציאה גבוהים. במנהרה ה-Waze קופא (אין קליטה) ואם הערנות אינה בשיאה – אכלת אותה. ואני אכלתי אותה, 15 ק"מ עד היציאה הבאה ועוד 15 ק"מ חזרה. המלצת Waze – יצא שכרה בהפסדה.
מפרץ העיר ניס
גם את הקטע מהמגדלור השני לשלישי המליץ Waze לשלב עם רכיבה על האוטוסטרדה ואף יצא באזהרה נוקבת שרכיבה על כביש החוף SS1 תמשך שעה ועשר דקות יותר. קראתי והתעלמתי. שמעתי רבות על הריביירה האיטלקית והייתי סקרן לחוות ולראות מקרוב. אחרי 2 ק"מ בלבד נזכרתי בסרט הקלאסי האהוב עלי כ"כ, "אשה יפה", כאשר ג'וליה רוברטס חוזרת לחנות הבגדים שסרבה למכור לה ואומרת: “Big mistake! Big! Huge!”. ככה הרגשתי וככה אמרתי לעצמי (מדבר אל עצמי די הרבה במסע הזה) – שגיאה גדולה. רצף אין סופי של ערי נופש לאורכו של חוף הים כשהכביש עליו אני רוכב מחבר ביניהן ועובר דרכן. נראה שכל האוכלוסיה שרוייה בחופשה, הכל זורם איטי, צפוף, מעצבן. למרות שפה ושם יש קטעי חוף נופיים מרשימים, חוליים וגם סלעיים – חשתי געגוע עז ל-E80 ואפילו למעברי התשלום שבו. את הלקח שלי למדתי – אם Waze ממליץ בחום (כלומר הוא מצביע על פער זמנים משמעותי) – לך עליו. בעיניי Waze הוא שלישי בגדולתו (אחרי בריאת האשה והמצאת הגלגל).
היום רכבתי 304 ק"מ והוספתי 5 מגדלורים לכדי 24 סה"כ. עזבתי מאחורי את איטליה לטובת צרפת ובדרך היו גם מונקו וסן-רמו. מפרץ העיר ניס מרהיב ביופיו והרכיבה לאורכו בערבו של יום הייתה מהנה במיוחד.

(Lighthouse of Genoa (Lanterna
נבנה ב-1543. מגדל אבן אפורה מרובע דו-שלבי בעל זרקור ושתי גלריות. גובהו 77 מ'. כיפת הזרקור צבועה אדום לבן בתצורת לוח שחמט. שולח מגובה של 117 מ' מעל פני הים שני הבזקי אור לבנים (במרווח של 5 שניות) כל 20 שניות. מגדלור מפואר ומפורסם זה הוא ללא ספק סימלה של העיר גנואה. זהו המגדלור הגבוה באיטליה, חמישי בגובהו בעולם, שני ברשימת "המגדלורים המסורתיים הגבוהים בעולם" (אחרי I’ll Vierge הצרפתי) ושני ברשימת המגדלורים העתיקים בעולם (אחרי מגדל הרקולס הספרדי).



















Faro di Vado Ligure
נבנה ב-1883. פעיל. מגדל מתומן עם זרקור וגלריה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול תלת קומתי, גובהו 34 מ'. צבוע כולו לבן. שולח מגובה של 43 מ' מעל פני הים 4 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. מוצב בטבורו של מחלף בכביש המהיר SP-1 דרומית לנמל של וואדו.
























Capo Mele Lighthouse
נבנה ב-1856. פעיל. מגדל לבן שחלקו מרובע וחלקו מתומן, בעל זרקור וגלריה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול מלבנים אדומות תלת קומתי. גובהו 25 מ'. כיפת הזרקור בצבע אפור מטלי. שולח מגובה של 94 מ' מעל פני הים 3 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. מגדלור היסטורי נאה זה נפגע קשות במהלך מלחמת העולם השניה ושופץ בשנים 1947-48. הוא מוצב למעשה בנקודה המערבית של מפרץ גנואה, מעל נקודת הכף, צפונית מזרחית ל- Andora.





















Punta Verde Sanremo
נבנה ב-1948. פעיל. מגדל לבן עגול בעל זרקור וגלריה, צמוד למבנה דו קומתי צבוע לבן. גובהו 15 מ'. שולח מגובה של 50 מ' מעל פני הים 2 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. מוצב במרחק לא גדול מזרחית ל- San Remo ומציין בכך את הכף הבולט אל תוך הים. שוקם בשנים 1947-48 לאחר שנהרס במהלך מלחמת העולם השניה.






















Le Phare Du Cap Ferrat
נבנה ב-1948. פעיל. מגדל אבן מרובע, לבן, ממוקם על גג מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. הזרקור צבוע אדום וכיפתו לבנה. גובהו 29 מ'. זהו מגדלור "התקרבות ליבשה" עבור שלושת הכפים באיזור ונחשב לאחד מרבי העוצמה בקרב מגדלורי הים התיכון. שולח מגובה של 104 מ' מעל פני הים, לטווח של 57.5 ק"מ, 2 הבזקי אור לבנים בכל 10 שניות. המגדלור המקורי פוצץ ע"י הגרמנים ב-1944. מוצב בתוך שמורת יער דרומית לעיר Antibes.





















במפרץ העיר ניס
כאן אני ישן הלילה
1.6.2018

2 תגובות:

  1. יחד איתך ממגדלור למגדלור, תודה על החויה. מחכה להמשך. שבוע טוב ומוצלח .

    השבמחק