Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום שלישי, 5 ביוני 2018

ברצלונה

היום המשכתי בהתגלגלות דרומה לאורך חופה המזרחי של ספרד ובהשקה לים התיכון. התחנה הראשונה היתה ברצלונה שבה עשיתי הכרה עם שני מגדלורים. לראשון, המוצב בטבורה של העיר, באזור הנמל, הגעתי ממש. עמדה בכניסה לנמל ש' גימלית והייתי צריך להפעיל את כל קסמי, הפצרותי ותחנוני כדי שתאות בסופו של דבר להכניסיני ורק כדי לצלם, ולא להסתובב בשום מקום אחר, ורק ל- 5 דקות. כמובן שהסכמתי.
המגדלור השני בנוי על צלע הר תלול, בחצי גובה, ו-Waze אמר וסימן דרך גישה עד אליו ממש. הייתי צריך לרדת מהאוטוסטראדה, לבצע פניית פרסה גדולה ולהמשיך על הכביש שמגיע לאחת מכניסות הנמל. עמוס מאוד, צר, טור ארוך של משאיות והתנהלות איטית. מגיע לפניה שמאלה כדי להתחיל את הטיפוס להר וכאן תפסתי את Waze בקלקלתו. הדרך חסומה, לא משהו ארעי אלא קבוע וגם נראה וותיק, ובסמוך שלט, שהמידע עליו דהוי כבר למדי, מאשש את העובדה שבנקודה זו, אומנם שולית, אבל רבת חשיבות עבורי, Waze פישל בגדול. המשכתי להתקרב ככל שניתן היה והשתמשתי בזום של המצלמה כדי להנציח את הביקור.
את התמונה הזאת לא אני צילמתי. השוטר מנע ממני. איזה פיספוס
ארוע קצת שונה אבל עם תוצאות דומות קרה עם המגדלור החמישי של היום, המגדלור של נמל העיר טאראגונה. מגדלור זה מוצב בקצה שובר הגלים של הנמל ו-Waze  מסמן גישה אפשרית ברכב עד אליו ממש. Waze צודק מבחינת תכסיתית אבל לא מעודכן בעובדה שכבר שנים לא מאפשרים לרכב ממונע לנוע על גבי הכביש המצויין שעל שובר הגלים. הציבו בתחילתו מחסום, ורק הולכי רגל או רוכבי אופניים מורשים להשתמש בו. כשהגעתי למחסום, המרוחק 2.5 ק"מ מהמגדלור, ראיתי רחבת חניה ובה כלי רכב שבעליהם המשיכו מכאן ברגל. המחסום הוא מן מחסום חצי שכזה, מצד אחד הוא אומר שאסור לעבור אותו ומצד שני הוא מאפשר מעבר. מרחוק נראה המגדלור מאוד קורץ ומזמין, ללכת ברגל 5 ק"מ נראה ברגע זה ממש לא לעיניין, והפיתוי לנסות גבר על אפשרות הויתור (מה, עשיתי את כל הדרך לכאן בחינם?). שמתי נפשי בכפי, נכנסתי לפרצה המזמינה והתחלתי ברכיבת שיוט איטית. עוקף בני אדם רצים, עוקף רוכבי אופניים, תנועה דומה של רצים ורוכבי אופניים באים מולי, ורובם, לא כולם, מעיפים לעברי מבט רציני כזה, משתומם, אומר "מה אתה עושה כאן חת'חת ... עם ההארלי שלך וזיהום האוויר שהוא מביא עימו". ככל שאני מתקרב ליעד אני מרגיש חוסר נוחות הולך ומתגבר ובנקודה מסויימת, די מרחוק, הבחנתי בניידת המשטרה העומדת בסמוך למגדלור. במצב של לא להקיא ולא לבלוע החלטתי להמשיך ולנסות את מזלי. כשהגעתי, יצא מהניידת שוטר חסון, נזף בי על מה שעשיתי ודרש שאסתובב מיד ואחזור על עקבותי. תחנוני לצילום אחד לא הועילו ונימת קולו שכנעה אותי לעשות כהוראתו. באמצע הדרך חזרה, בנקודה מתה שבה השוטר לא יכול היה לראותני, עצרתי, צילמתי צילום זום אחד זריז והמשכתי במהירות לעבר המחסום. מבטי הרוכבים והרצים ליוו אותי עד אליו. יצאתי מזה איך שהוא.
לבית המלון הגעתי מוקדם יחסית, בסביבות שלוש, וקיבלתי בקומה הרביעית חדר עם מרפסת דרומית שטופת שמש. הזדמנות מצויינת לעשות כביסה. מודה, נהנה מכל רגע.
היום רכבתי 302 ק"מ, נוספו לרשימה 6 מגדלורים והיא מגיעה לכלל 47. כן ירבו.















Torre del Rellotge Barcelona
נבנה ב- 1772 ואינו פעיל מאז 1860. מגדל שעון מרובע שגובהו 20 מ'. בעבר היו מותקנים עליו זרקור וגלריה אולם אלה הוסרו ב-1911 והמגדלור הוסב לשעון. בברצלונה היה מספר רב של מגדלורים דומים שהוסרו ככל שהנמל הלך והתרחב, ומגדלור זה הוא למעשה השריד האחרון. מוצב על המזח בעיר התחתית של ברצלונה.






















Montjuïc Lighthouse
נבנה ב-1925. פעיל. מבנה תחזוקה ותפעול תלת קומתי עם זרקור המוצב במרכזו של הגג. גובהו 13 מ'. החזית צבועה לבן ואדום והזרקור בלתי צבוע בגוון אפור מטלי. משגר מגובה של 108 מ' מעל פני הים 2 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. המגדלור בנוי על צלע הר המתרומם בתלילות רבה מנמל ברצלונה.


Espai Far Vilanova i la Geltrú
נבנה ב-1905. פעיל. מגדל עגול עם זרקור וגלריה, מחובר למבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 21 מ'. משגר מגובה של 27 מ' מעל פני הים 3 הבזקי אור לבנים כל 8 שניות. מוצב על חוף הים בערך בחצי המרחק בין ברצלונה לבין Tarragona.





Far Torredembarra
נבנה בשנת 2000. פעיל. מגדל בטון מתומן בצבע לבן עם זרקור ועם חדר בקרה מקורי יוצא דופן בראשו בצבע חום. גובהו 38 מ'. מגובה של 58 מ' מעל פני הים הוא משגר 5 הבזקי אור לבנים מידי 30 שניות. מגדלור מודרני ויוצא דופן זה הוא מהדורה אחרונה של הנסיונות שנעשו בספרד החל משנות ה-90 לשפר את אמצעי הניווט לאורך החופים. מוצב ב- Torredembarra, ישוב קהילתי הנמצא במרחק של כ-13 ק"מ מזרחית מ- Tarragona.


























Far de la Banya - Museu de Fars
נבנה ב-1864. פעיל לאחר שפעולתו הופסקה בין השנים 1978-1988. מגדל עגול עשוי ברזל יצוק עם זרקור וגלריה, מתנשא ממרכזו של מבנה בקרה חד קומתי משושה, אף הוא מברזל יציקה. גובהו 18 מ'. המגדלור צבוע לבן, הזרקור אפור. מגובה של 27 מ' מעל פני הים הוא משגר אלומה לבנה בת 2 שניות, הפסקה של שניה אחת וחוזר חלילה. הוא משמש גם כמוזיאון היסטורי לתולדות מגדלורי ספרד בכלל ומגדלורי העיר Tarragona בפרט.

San Carlos de la Rapita, Punta Senieta
נבנה ב-1864. פעיל. מגדל צילינדרי עגול עם זרקור וגלריה בצמידות למבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 7 מ'. משגר מגובה של 10 מ' מעל פני הים אור אדום מהבהב 4 פעמים כל 10 שניות. מוצב ב- Sant Carles de la Ràpita.


במגדלור השלישי ובמבנה סמוך קיים מוזיאון ימי. המצולם הוא מנהלו


יש עפולה, יש עפולה עילית , ומסתבר שיש גם עפולה הישנה
דגלי קטלוניה בכל מקום



5.6.2018

תגובה 1:

  1. Far Torredembarra יפה ממש!
    ויפה גם שבמקום להרוס, הציבו שעון במגדלור שיצא משימוש. עדיף לשמר מאשר להחריב.

    השבמחק