Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום רביעי, 6 ביוני 2018

אלופת הכיכרות

לא יודע אם ספרד תהיה אלופת העולם בכדורגל במונדיאל הקרוב (אני אישית מקווה שכן). דבר אחד אני יכול להגיד בוודאות – ספרד היא אלופת העולם בכיכרות. לא כאלה של פסלים ומזרקות אלא כיכרות תנועה. היום אילצתי את Waze לקחת אותי בחלק מהזמן לכבישים שאינם אוטוסטראדות, אפילו הוראתי לו שיעבור דרך וולנסיה למרות שלא היה לי שם מגדלור, סתם רציתי לראות את העיר. הנסיעה בכביש בן עירוני, דו נתיבי או 4 נתיבי (לא משנה), כרוכה במאבק אין סופי בכיכרות תנועה. כיוון שכבישים אלה הם נטולי מחלפים ומתוך כוונה להמנע מהתקנת רמזורים מעכבי תנועה, בנו הספרדים כיכרות, אין ספור כיכרות, לעיתים במרחקים של 200 מ' האחת מהשניה. הכבישים טובים, מאפשרים נסיעה במהירות גבוהה אבל צפיפות הכיכרות לא מאפשת זאת. לעיתים יש לכיכר אחת 7 כניסות/יציאות מה שמאוד מבלבל, בעיקר כש-waze מגיב קצת באיטיות בכל מה שקשור לכיכר. לא מתלונן, רק מספר (צריך לכתוב משהו, לא ככה?).
אלופת הכיכרות
מוכרח להגיד בסיפוק רב שעד עתה מזג האוויר אוהב אותי. הטמפרטורות נוחות וברב הימים השמיים מעוננים חלקית או מעוננים לגמרי (מה שמאפשר לראות בברור את הנחיות הניווט שעל מסך הסלולרי מבלי להסתנוור). למרות שמידי פעם יורד גשם הרי שלא מדובר בממטרים, כאלה שבאחת אתה נירטב עד לשד עצמותיך, אלה בטפטוף קל, פה ושם, מרענן אפילו. חליפת הסערה נמצאת עמוק בתא הזיווד, לא נגעתי בה עד לרגע זה.
היום הרגשתי שהגשם ואני עושים תחרות. כיוון שאני רוכב דרומה הים נמצא כל הזמן לשמאלי ומעליו, מהבוקר, חשרת עננים כבדים שמאיימת להוריד עלי מטובם. ניתן להבחין בקלות שמשמאלי ומאחור יורד גשם. משמאלי ולפני השמים כמעט חסרי עננים. וכך, תוך כדי תנועה העננות הכבדה רודפת אותי אבל לא משיגה. רק כשהגעתי למלון החל לרדת גשם, מהסוג שאם הייתי ברכיבה הייתי עוצר ועוטה על עצמי את חליפת הסערה. האופנוע חונה הלילה ברחבת החניה החיצונית של המלון כשהוא מכוסה, מוגן מהגשם ומעיניים רעות.
היום רכבתי 322 ק"מ ונוספו 6 מגדלורים. סה"כ 53.

Faro de Oropesa del Mar

נבנה ב-1857 ושופץ ב-1891. פעיל. מגדל עגול עם זרקור וגלריה כפולה, מוצב במרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי. גובהו 13 מ'. המגדלור צבוע לבן והזרקור אפור. מגובה של 24 מ' מעל פני הים הוא משגר 3 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. כיום מתגמד מגדלור זה אל מול מבני הנופש שנבנו סביבו. מוצב בלשון יבשה חודרת לים ב- Oropesa del Mar.

Faro Castellon
נבנה ב-1917. אינו פעיל מאז 1971. מגדל מתומן בלתי צבוע שגובהו 12 מ', בעל זרקור וגלריה, צמוד למבנה אחזקה קטן חד קומתי. מוצב על רציף מסחרי ב- Castellón de la Plana.






El Faro de Nules
נבנה ב-1992. פעיל. מגדל צילינדרי מרובע בעל זרקור מוסט ממרכזו. גובהו 36 מ'. צבעו חום-אפור. הוא משגר מגובה של 38 מ' 2 אלומות אור לבנות כל 11 שניות. אחד מהמגדלורים המודרנים של ספרד. מוצב על חוף הים ב- Playa de Nules, כ-16 ק"מ דרומית ל- Castellón.























Faro de Canet
נבנה ב-1904. פעיל. מגדל לבנים עגול, בלתי צבוע, עם זרקור וגלריה, מותקן על בסיס מתומן עשוי אף הוא מלבנים. כיפת הזרקור צבועה אדום. סמוכים אליו מצויים שני מבני תחזוקה ותפעול חד קומתיים. גובהו 30 מ'. הוא משגר 2 הבזקי אור לבנים מידי 10 שניות. נמצא כ-30 ק"מ צפונית לוולנסיה.























Faro de Cullera
נבנה ב-1858. פעיל. מגדל עגול עם זרקור וגלריה כפולה, מתנשא ממרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול עגול חד קומתי. גובהו 16 מ'. המגדל צבוע לבן והזרקור עשוי כולו זכוכית, כולל כיפת הזרקור. מגובה של 28 מ' מעל פני הים הוא משגר 3 הבזקי אור לבנים כל 20 שניות. נמצא כ-32 ק"מ דרומית לוולנסיה.


Le Phare de Cabo de la Nao

נבנה ב-1928. פעיל. מגדל מתומן עם זרקור וגלריה, צמוד לחזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 20 מ'. המגדל צבוע לבן והזרקור אפור מטלי. משגר מגובה של 122 מ' מעל פני הים הבזק אור לבן כל 5 שניות. מוצב על צוק בקצה הכף בעיר Cabo de la Nao.

לילדי הסמארטפון אין מושג על מה מדובר כאן

אוהד הפועל גר כאן

למה?





בחניון המלון, מכוסה
6.6.2018

3 תגובות:

  1. נתן , נהנה לקרוא את רשמיך (נהפך ךהרגל של בוקר), וברוח הדברים מה משותף ללחם רבין ומעיל?

    השבמחק