Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום חמישי, 7 ביוני 2018

רכיבה נגד הכיוון

היום רכבתי נגד הכיוון ובשל מטרה טובה. לא טעיתי בדרך וגם לא הפכתי עבריין תנועה. בניגוד לכיוון התקדמותי דרומה, עליתי על רצועת יבשה חולית ורכבתי צפונה 17 ק"מ כדי להגיע למגדלור "זברה" (המגדלור השני להיום) הנמצא בקצה הצפוני שלה. רצועה צרה זו שלאורכה כביש אחד מצוין, יוצרת ממערב לה לגונה ענקית (Mer Menor) ומיושבת בצפיפות רבה לכל אורכה. בתי מגורים נמוכים, מגדלי מגורים גבוהים, הרבה בתי מלון ומסעדות וחוף רחצה אחד ארוך, הן במזרח והן במערב. התנועה על הכביש איטית, לאו דווקא בגלל עומס אלא בעיקר בשל ריבוי רמזורים ומגבלת מהירות. היה שווה. המגדלור שהגעתי אליו (Faro del Estacio) מרשים בגודלו ובמיקומו ועשיתי בו אתנחתא של שיטוט בסביבה ועל שובר הגלים הסמוך.
הפסקה נוספת לצורכי חילוץ עצמות הייתה כדי להעפיל למגדלור הרביעי להיום. מגדלור זה (Lighthouse Portman) נמצא בראש גבעה אולם כביש הגישה אליו חסום בשער נעול למרגלות הגבעה. מנקודה זו הוסדר שביל להולכי רגל המאפשר טיפוס אל המגדלור עצמו, כשלאורכו הוסדרו נקודות תצפית נוף מרהיבות.
כרגיל, מזג האוויר מצויין, יום שטוף שמש לאחר לילה גשום. רכבתי 356 ק"מ, 6 מגדלורים נוספו לכדי 59 בסה"כ.


Faro De Santa Pola
נבנה ב-1858. פעיל. מגדל מרובע עם זרקור וגלריה, מתנשא ממרכז גגו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 15 מ'. המגדל צבוע לבן, הזרקור אפור מטלי. מגובה של 152 מ' הוא משגר 3 הבזקים של אור לבן (בתבנית 2+1) כל 20 שניות. בנוי על קצה צוק מרהיב כ-4 ק"מ מזרחית לעיר Santa Pola.

Faro del Estacio
נבנה ב-1976. פעיל. מגדל בטון עגול בעל זרקור וגלריה כפולה, צבוע רצועות הקפיות של שחור לבן לסרוגין. גובהו 29 מ'. מבנה התחזוקה והתפעול המקורי שנבנה ב-1862 נשמר עד היום. מגובה של 32 מ' מעל פני הים הוא משגר 4 הבזקי אור לבנים כל 20 שניות. מוצב במרכזו של מחסום חולי ארוך היוצר יחד עם היבשה את לגונת Mar Menor שאורכה כ-20 ק"מ.





















Faro Cabo de Palos
נבנה ב-1865. פעיל. מגדל אבן עגול עם זרקור וגלריה, מתנשא מתוך מבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי. גובהו 51 מ'. צבעו אפור טבעי. מגובה של 81 מ' הוא משגר 2 הבזקי אור לבנים כל 10 שניות. צופר ערפל המותקן עליו משמיע צפירות בקוד מורס “P” (קצר, 2 ארוכים, קצר) כל 40 שניות. בשנים האחרונות ניסו גורמים פרטיים למסחרו ולהפוך אותו למלון בוטיק אולם מאבק ציבורי מנע זאת. בנוי בקצהו של הכף Cabo de Palos בעיר הקרויה ע"ש הכף.

Lighthouse Portman
נבנה ב-1865. פעיל. מגדל צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה, מתנשא מתוך מבנה תפעול ואחזקה חד קומתי. גובהו 8 מ'. צבוע לבן, כיפת הזרקור אפורה מטלית. מגובה של 49 מ' מעל פני הים הוא משגר אור לבן למשך 2.5 שניות, הפסקה של שניה וחוזר חלילה. מוצב על צוק חודר לים בערך 3 ק"מ דרומית מזרחית ל-Portmán וכ-10 ק"מ מזרחית ל-Cartagena.

Faro De La Curra Cartagena
נבנה ב-1892. פעיל. מגדל בטון עגול בעל זרקור וגלריה דמויית טירה. גובהו 11 מ'. הזרקור והשליש העליון צבועים ירוק והשאר צבוע לבן. מגובה של 14 מ' מעל פני הים הוא משגר 3 הבזקי אור ירוקים כל 14 שניות. מוצב בקצה שובר הגלים הראשי של נמל Cartagena.



Faro De Navidad Cartagena
נבנה ב-1892. פעיל. מגדל בטון עגול בעל זרקור וגלריה. גובהו 11 מ'. הזרקור והשליש העליון צבועים אדום והשאר צבוע לבן. מגובה של 15 מ' מעל פני הים הוא משגר שני הבזקי אור אדומים כל 10 שניות. מוצב בקצה שובר הגלים המערבי של נמל Cartagena שבבסיסו נמצא מוזיאון לאוניות טרופות.

לפני המפגש עם ה"זברה" - נקודת האכלה

מעמדת ה"זברה" נראה המגדלור הבא בתור
Portman - שביל הטיפוס ל



7.6.2018

תגובה 1:

  1. כל הכבוד !
    מהצד של הקורא את הבלוג, נשמע ונראה כמאמץ פיזי ונפשי גדול לתקתק את התוכנית כל יום. זה מדהים !
    א.

    השבמחק