Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום שישי, 15 ביוני 2018

ספרד – פורטוגל

היום בשעה שתיים ושתי דקות אחה"צ עפ"י שעון פורטוגל (ראו בתמונות ציון תאריך ושעה עפ"י שעון ספרד) עברתי מספרד לפורטוגל.
הערב, בעוד חצי שעה, עומדות ספרד ופורטוגל להתמודד ביניהן במסגרת משחקי המונדיאל.
צרוף מקרים? לא יודע להגיד.
ומה אומרת שעת חציית הגבול – שתיים ושתי דקות? אולי יסתיים בתיקו 2:2? לא יודע להגיד.
אולי ספרד תנצח 0:2? אני מאוד מקווה.
זוכרים את צרוף המקרים של הדג השביעי של הדייג האיטלקי עם המגדלור השביעי שלי לפני למעלה משבועיים?
דברים מוזרים קורים כשאתה ממש עסוק וחווה שעות נוספות של חוויות. מה איכפת לי. אני נהנה. מאוד.
היה לי יום לא קל. 419 ק"מ. 7 מגדלורים. היה חם. אני די מותש. עוד מעט מתחיל המשחק. לא בטוח שאצליח להוסיף משהו כאן. אם לא, אפצה מחר. בכל מקרה החלטתי לפרסם רשומה זו כפי שהיא ניראת כרגע.



המשחק ניגמר 3:3. לא כמו שציפיתי ובוודאי לא כמו שקיוויתי. לא נורא, היה משחק מעניין ומרתק וחלוקת הנקודות מנקודת מבט אובייקטיבית - מוצדקת.

הבוקר יצאתי מהמלון והגעתי למגדלור הראשון רק אחרי שעתיים וחצי ו-205 ק"מ רכיבה בעוד שבקו אווירי המרחק ביניהם הוא לא יותר מ-40 ק"מ. הנהר Guadalquivir חוצץ בין שתי הנקודות ואין לי שום מושג למה לא הקימו לכל אורכו ולו גשר אחד בלבד, בין גדתו המזרחית לבין המערבית. יתכן שיש כאן שיקולים של שמירת הסביבה (אשמח להבהרות). עובדה זו אילצה אותי להצפין עד סיביליה ממש, ואז מערבה ודרומה למגדלור הנחשק. 













Faro de La Higuera Matalascanas
נבנה בתחילת שנות ה-1990. פעיל. מגדל בטון צילינדרי משולש עם זרקור. המגדל צבוע לבן עם רצועה הקפית אדומה בסמוך לראשו. גובהו 24 מ'. משגר מגובה של 47 מ' מעל פני הים 3 הבזקי אור לבנים כל 20 שניות. מוצב על חוף הים כ-35 ק"מ דרומית מזרחית ל- Mazagón.



Faro del Picacho Mazagón
נבנה ב-1884. פעיל. מגדל אבן צילינדרי מתומן בעל זרקור וגלריה כפולה, מתנשא מחזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 25 מ'. צבוע לבן עם מקצועות מלבנים בלתי צבועות. כיפת הזרקור בגוון אפור מטלי. מגובה של 52 מ' מעל פני הים הוא משגר 6 הבזקי אור לבנים בתבנית 4+2 כל 30 שניות. מוצב בכניסה לנהר Río Odiel על הגדה המזרחית ב- Mazagón.

Faros de El Rompido 1
נבנה ב-1861. לא פעיל משנת 1976. מגדל אבן עגול בעל זרקור וגלריה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 10 מ'. צבוע לבן, הזרקור אפור מטלי. בעת הקמתו הוצב המגדלור בפתחו של הנהר Río Piedras, אולם במרוצת השנים התארכה לשון סחופת החול ב-8 ק"מ מזרחה ונקודת מוצאו של הנהר לים הועתקה בהתאם.

Faros de El Rompido 2
נבנה ב-1976. פעיל. מגדל בטון צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה כפולה. גובהו 29 מ'. צבוע לבן עם רצועה אופקית הקפית אדומה ממש מתחת לגלריה. הזרקור אפור מטלי. משגר מגובה של 43 מ' מעל פני הים 2 הבזקי אור לבנים כל 10 שניות. מוצב ממש מאחורי המגדלור ההיסטורי לעיל.























Vila Real de Santo António Lighthouse
נבנה ב-1923. פעיל. מגדל בטון עגול, בעל זרקור וגלריה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול מורכב וגדול, דו קומתי. גובהו 46 מ'. צבוע לבן עם רצועות אופקיות הקפיות צרות, בצבע שחור. הזרקור צבוע אדום. מגובה של 52 מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 6.5 שניות. מסמן במיקומו את הכניסה לנהר Rio Guadiana (על הגדה המערבית), נהר המהווה גבול בין ספרד ופורטוגל.
הראשון שאני מבקר בפורטוגל.

Igreja Matriz da Fuseta
מועד בנייתו לא ידוע. פעיל. פנס אדום מותקן בקצהו העליון של מגדל כנסייתי לבן. גובהו 17 מטר. מגובה של 31 מ' מעל פני הים הוא משגר אור אדום כל 3 שניות. מוצב ב-Fuzeta, נמל דייגים קטן, כ-8 ק"מ מזרחית ל-Olhão.





Faro Range Rear
מועד בנייתו לא ידוע. פעיל. מגדל בטון מרובע (כנסייתי) שזרקור מותקן בראשו. גובהו 21 מ'. מגובה של 63 מ' הוא משגר אור אדום בכל 6 שניות. הכנסיה ממוקמת בעיר Faro. בתמונה נראה צריח הזרקור מימין למגדל השעון.




הגשר מעל הנהר גואדיאנה - הגבול בין ספרד ופורטוגל










15.6.2018


2 תגובות:

  1. אןי לי מושג מדוע לא מתחו גשר מעל הנהר. אבל שמו ניתן לו מהשפה הערבית מתקופת השלטון המוסלמי בספרד, וואדי כביר שזה נהר גדול. ובספרדית התגלגל למה שהוא היום. תהנה.

    השבמחק
  2. היה משחק מהנה ביותר!
    מגדלור מאד מיוחד - המשולש.
    מעניין אם גם על בית כנסת היה מותר מגדלור, מאד מיוחד השילוב מגדלור/כנסיה!

    השבמחק