Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום שבת, 9 ביוני 2018

טאק-טאק-טאק-טאק-טאק ......

הבוקר יצאתי מוקדם, שמח וטוב לב, כשהיעד הראשון הוא מגדלור יוצא דופן במבנהו בעיירה Herradura, רכיבה של 32 ק"מ, משהו כמו חצי שעה. כמה דקות לפני שהגעתי, עוד בהיותי על הכביש המהיר, החלו לפתע אוזני לקלוט קולות טאק, טאק, טאק שבאו מלפנים, מאזור הגלגל הקדמי. הכביש לא השתנה ונשאר חלק כמקודם, וכיוון שהקולות לא נשמעו ברצף אלא מידי פעם, אמרתי לעצמי שאני לא עוצר, ובהזדמנות אבדוק במה העיניין. הגעתי למגדלור לאחר טיפוס בדרך תלולה, צרה ומפותלת ועצרתי. הצמיג נראה תקין ושום נזק חיצוני אחר לא נראה לעין. ובכל זאת, הקולות נשמעים ויש וודאי סיבה. הסעתי את האופנוע קדימה כדי רבע סיבוב הגלגל – כלום. עוד רבע סיבוב – כלום. רק ברבע האחרון התגלה הברוך – נפיחות קלה בפניו של הצמיג וסדק ממשי גלוי לעין. זה בדיוק הרגע שגלגלי המחשבה בראש מתחילים לעבוד שעות נוספות. צמיג פגום זה לא עניין של מה בכך ויש למצוא פתרון מוקדם ככל שניתן. להשאר באתר המגדלור המבודד זה אומר שאפשר להתייבש שם אפילו ימים עד שמישהו יזדמן למקום. החלטתי לרכוב באיטיות ובזהירות בירידה אל העיירה Herradura, בתקווה שאולי אמצא פנצ'ר-מאכר.
השעה 8:45 ואני בעיירת רפאים, אין איש ברחובות. נכנסתי לבית מלון, הפקיד מדבר אנגלית והוא הפנה אותי ל- Motos Manolo תוך שהוא מבהיר שאין לי מה לחפש שם לפני 10:00. מאנולו, בעל בית המלאכה לתיקון אופנועים וקטנועים, כבר היה שם למרבה שמחתי, אישר את עובדת היות הצמיג פגום ושאין להמשיך איתו, והבטיח כי יעשה משהו. עלי להמתין 20 דקות עד שהוא יוציא את כל הקטנועים שחוסמים את בית המלאכה, ואז נראה. אופטימיות זהירה היתה מנת חלקי באותו זמן, וכשמאנולו סיים הוא בא לבדוק שוב, אמר שאין בעיה אבל אין לו צמיג כזה. עשה כמה טלפונים וחזר אלי בחיוך - אפשר להזמין צמיג כזה אבל הוא יגיע ביום רביעי, והיום יום שבת. השעה 9:00 ואני חסר אונים. בדיקה מהירה ואיתרתי את סוכנות הארלי הקרובה ביותר – הארלי מאלגה. 62 ק"מ מכאן ומשם תבוא ישועתי. הם עובדים היום בין 10:00 ל-14:00 ומאנולו הצטרף אלי בהשערתי הכמעט וודאית ששם יעזרו לי ושקרוב לוודאי שלהם יש צמיג מתאים. מאנולו הזמין עבורי גרר שהבטיח להגיע תוך חצי שעה ואכן אחרי שלושת רבעי שעה הוא הגיע, אב ובנו בקבינה, וצ'יק צ'אק האופנוע הועמס, נקשר ובשעה עשר אנחנו בדרך למאלגה. שעה נסיעה, אני בקבינה, יושב באמצע, האב נוהג והוא משמאלי, הבן ליד החלון לימיני. כל הנסיעה הם משוחחים, ובקול רם מאוד, ואני לא מבין אף מילה (בכלל שמתי לב שהספרדים משוחחים בקול רם, מה שנקרא "גרון דה קאמפנה"). ב- 11:00 הגענו, האופנוע הורד, האב והבן מפליגים לדרכם ואני אומר לעצמי שיש עוד סיכוי להציל את היום. הם עובדים כאן עד 14:00 ואני אוכל בכל זאת למלא את מכסת היום בזמן שנותר.
בתוך סוכנות הארלי במאלגה, ממתין ליום שני בבוקר
נכנסתי פנימה, פה ושם מסתובבים קונים ואיש שרות אחד יושב אל מול לקוח והם מנהלים שיחה ערנית. ביקשתי סליחה, הסברתי במה העיניין והאיש, חוזה (J’ose) שמו ענה לי באדיבות שיש רק בעיה אחת – בית המלאכה סגור היום, שבת, סוף שבוע. מדד הפסימיות גואה שוב ואני שואל אם הוא יכול לברר עבורי היכן ניתן למצוא בעיר הגדולה הזו פאנצ'ר מאכר שיש לו גם צמיג מתאים. ענה לי שוב באדיבות שיש רק בעיה אחת – הוא יושב כרגע עם לקוח ומוכר לו אופנוע ושעלי להמתין, הוא יעזור ברצון לכשיסיימו. "מתי בערך" שאלתי והוא ענה "לא יודע, אנחנו באמצע משא ומתן". שלושת רבעי שעה המתנתי כאשר בתקופת ההמתנה נראה היה שבכל פעם שהם עומדים לסיים, עולה סוגיה חדשה. תמיד זה ככה, כשאתה ממהר וקצר רוח, נדמה לך שכל העולם נגדך. לבסוף התפנה חוזה, ברר אצלו במלאי והתברר שאין לו צמיג מתאים, כך שגם אם הייתי מתפשר על המתנה עד שני בבוקר – אין לו פתרון. עשה כמה טלפונים וכל פעם הבנתי מהבעת פניו שאין הוא מוצא פתרון. לשלושת מתקני התקרים הבכירים במאלגה אין צמיג כזה. הם מחזיקים במלאי רק צמיגים של קטנועים. גם לשלוש סוכנויות של הארלי בערים סמוכות אין צמיג מתאים. אין ברירה, צריך להמתין עד שני בבוקר ואז יוזמן צמיג מהמרכז הלוגיסטי של הארלי דוידסון בבריסל שבבלגיה. צריך גם להתפלל ששם קיים הצמיג הזה, ואז הוא יגיע למאלגה ביום רביעי. רק ביום שני ידעו. נכון לרגע זה אני בבית מלון במאלגה, ממתין ליום שני, ואם הכל יהיה בסדר אוכל להמשיך בתוכניתי ביום רביעי אחר הצהרים. דחיה בת 4 ימים של תוכניתי, חוסר מעש כפוי, שאומנם מאוד מבאס אותי אבל לא שובר את רוחי. הפנמתי כבר מזמן שתקלות הם כנראה חלק בלתי נמנע של תוכנית אינטנסיבית כזו ועלי לקבלן באהבה. אה, ועוד דבר, אם כבר תקלה אז לא בסוף שבוע.
המגדלור של מאלגה
המלון בו אני מתאכסן נמצא במרכז העיר, קרוב לנמל, ובצעידת 750 מטר לכל כיוון ביקרתי את המגדלור של מאלגה, שהיה כך וכך חלק מתוכנית היום. את ההארלי השארתי בסוכנות ולכן הוא לא מופיע בצילומי המגדלור. עדיין לפניי משימה לא פשוטה לערוך את השינויים המתבקשים בתוכניתי (בתי מלון), תוך צפייה דרוכה ליום שני בבוקר.
מטבע הדברים בימים הקרובים לא תהיינה רשומות חדשות.
היום רכבתי 35 ק"מ ונוספו שני מגדלורים (בלבד) לרשימה. וואמוס. ויוה ספרד.

Faro De La Herradura

נבנה כמגדלור ב-1992. פעיל. מגדל עגול קוני מאוד שהיה בזמנו מגדל שעון והוסב למגדלור ע"י הוספת מגדל צילינדרי קטן על גגו ועליו הותקן זרקור. גובהו 14 מ'. הגישה לזרקור הינה באמצעות גרם מדרגות לוליני חיצוני העוטף את המגדל לאורכו. מגובה של 140 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 5 שניות. מגדל זה הוא אחד מיני רבים שהוסבו ממגדלי שעון למגדלורים בחלק הדרומי הזה של ספרד. מוצב על גבעה סלעית גבוהה בקרבת La Herradura.

La Farola De Málaga
נבנה ב-1817. פעיל. מגדל מאסיבי עגול בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי. גובהו 37 מ'. צבוע לבן. מגובה של 38 מ' מעל פני הים הוא משגר 4 הבזקים לבנים בתבנית 1+3 כל 20 שניות. נחשב לאחד המגדלורים העתיקים בספרד והתנסה במאורעות רבים לאורך שנות קיומו. נפגע בשנת 1898 ברעידת אדמה ולא תוקן לגמרי עד 1913. במלחמת האזרחים של שנות ה-30 הוא נפגע מפגזי ארטילריה ושוקם שוב ב-1939. לאחרונה הותקן עליו ראדאר והתקן GPS. מוצב במזרח נמל מאלגה, מואר בשעות הלילה ונחשב לסמל מוכר של העיר.



החנות של מאנולו

9.6.2018


תגובה 1:

  1. הזמן בספרד פשוט זז אחרת...
    נתן אוסף החוויות.

    השבמחק