Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום שבת, 23 ביוני 2018

77777

היום נשבר שיא חדש. עשיתי הכרה עם 10 מגדלורים ביום אחד. זה עוד לא קרה ועפ"י התכנון גם לא יקרה. גם הפעם העבודה נעשתה בשיטת כף היד והאצבעות. רוכב בדרך הראשית (או דרך המלך כפי שאני נוהג לכנותה) שבאופן כללי זורמת לה מתחילת המסע לאורך חופי אירופה, תחילה בים התיכון ועכשיו לאורך האוקיינוס האטלנטי. דרך המלך היא כף היד. המגדלורים הם הציפורניים וכדי להגיע אליהם צריך לעבור מכף היד לאצבע, שבקצה שלה נמצאת הציפורן, המגדלור הנכסף. כלומר לרדת מדרך המלך אל דרך כפרית, איטית יותר, צרה יותר, טובה פחות ומאתגרת רכיבתית. לעיתים האצבעות ארוכות ולעיתים קצרות. לפעמים צריך להשתמש באותה אצבע בדיוק כדי לחזור לדרך המלך (מה שמאוד מבאס) ולפעמים לא. היום היו האצבעות קצרות במיוחד והיה לי נחמד. כך או כך, פלוס מינוס, עוברות להן 7 עד שמונה שעות ממלון למלון. יום עבודה מלא ששכרו משולם לי בהנאת הרכיבה, בנופים משגעים ובעצם העובדה שעמדתי ביעד היומי. כף גדול.
אני פריק של מספרים, זה ידוע, והיום ידעתי שזה עומד לקרות. האודומטר של ההארלי יגיע לקריאה 77777 ק"מ. כשזה קורה אני עוצר ומצלם. מין שריטה שכזו, אני יודע (למי בעצם אין?). בפעם האחרונה זה קרה בשנה שעברה, במסגרת המסע R4S שערכנו קבוצה של 14 רוכבים מלונדון לירושלים, לאות סולידריות עם מדינת ישראל וכנגד הטרור האיסלאמי. אז, כשהאודומטר הראה 66666 הייתי על אוטוסטרדה ביוון. כשזה קרה, התנתקתי מהקבוצה, עצרתי, צילמתי את האודומטר ולאחר כמה דקות חברתי שוב אל הקבוצה. היום, כשסיימתי עם המגדלור השישי (Luarca) הייתה הקריאה 77764. הכנסתי ל-Waze את היעד הבא, המגדלור השביעי (Busto) וה-Waze אומר לי שהמרחק אליו 13 ק"מ. זה אומר שה-77777 יקרה בדיוק כשאגיע למגדלור השביעי. לא יאומן כי יסופר. יש לי משהו מיסטי כנראה עם הספרה 7 במסגרת המסע הזה (באיטליה – הדג השביעי של הדייג שהצטלב עם המגדלור השביעי שלי).
האודומטר מראה 77777, הווייז מראה שהגעתי ליעד ומבעד למשקף נראה המגדלור השביעי
בדחילו ורחימו רכבתי אל המגדלור השביעי, שלא אטעה חלילה בדרך, כשאני מביט חליפות באודומטר, בסלולרי עם ה-Waze ובדרך. כשזה קרה, עצרתי. כביש צר, ומרחוק אני רואה את המגדלור הניכסף. נעצרתי ואני לא לבד. מטרים ספורים ממני, בשדה, עמדה לה סוסה חומה ואצילית, שהתקרבה אלי ללא מורא, משתאה וודאי למראה האיש המוזר הזה שעומד ומצלם את האודומטר של ההארלי שלו. שאלתי אותה, ולאחר שהסכימה, צילמתי גם אותה, יחד עם ההארלי. בנקודה זו ה-Waze אומר שעד המגדלור יש עוד 750 מטר, כך שיש סיכוי שאגיע אליו לפני שתקפוץ הספרה 8. ואכן זה קרה. הגעתי למגדלור השביעי כשהטכומטר מראה 77777. והיום גם יום שבת. נכון שזה Spooky?

היום רכבתי 307 ק"מ והוספתי 10 מגדלורים. 
















Faro Punta Roncadoira
נבנה ב-1974. פעיל. מגדל בטון צילינדרי עגול צבוע לבן, בעל זרקור וגלריה כפולה. גובהו 14 מ'. מגובה של 94 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 7.5 שניות. כף Roncadoira בולט מאוד אל תוך הים ומפליא שעד 1974 לא היה בו מגדלור. מוצב על צוק תלול כ-7 ק"מ צפונית ל- Xove.























Faro de San Cibrao 1
נבנה ב-1979. פעיל. מגדל בטון צילינדרי עגול, צבוע לבן עם רצועה חובקת שחורה מתחת לגלריה התחתונה, בעל זרקור וגלריה כפולה. 14 מ' גובהו. מגובה של 41 מ' מעל פני הים הוא משגר 5 הבזקי אור לבנים כל 20 שניות. מוצב בסמוך למגדלור הישן (להלן) ומחליף אותו.




Faro de San Cibrao 2
נבנה ב-1864. לא פעיל משנת 1979. מגדל אבן עגול בעל זרקור וגלריה צמוד לחזית של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 9 מ'. המגדל אינו צבוע, הזרקור אפור מטלי, המבנה צבוע לבן עם מקצועות אבן. ב-1927 הותקן בו הזרקור הנוכחי ובהזדמנות זו הוא עבר שיפוץ. מוצב על קצה לשון יבשה המעניקה מחסה טבעי לנמל של San Cibrao.


Faro de San Agustín 1
נבנה ב-1975. מגדל צילינדרי עגול צבוע רצועות היקפיות אופקיות של שחור ולבן, בעל זרקור וגלריה כפולה. גובהו 10 מ'. מגובה של 70 מ' מעל פני הים הוא משגר 2 אלומות אור לבנות כל 12 שניות. מוצב בקצה ראש יבשה מערבית לכניסה לנהר Ría de Navia, כ-3 ק"מ צפונית מערבית לעיר Navia.







Faro de San Agustín 2
נבנה ב-1945. לא פעיל משנת 1975. מגדל אבן עגול בלתי צבוע עם גלריה. מוצב בסמוך למגדלור הקודם.

















Faro de Luarca
נבנה ב-1862. פעיל. מגדל אבן צילינדרי מרובע בעל זרקור וגלריה. המגדל צבוע לבן עם מקצועות אבן והזרקור אפור מטלי. גובהו 9 מ'. מותקן בו צופר ערפל המשמיע צפירות בקוד מורס “L” (1 קצר, אחד ארוך, 2 קצרים) כל 30 שניות.מגובה של 63 מ' מעל פני הים הוא משגר 3 אלומת אור לבנות כל 15 שניות. מגדלור זה נמצא בתוך החומות של מצודה הסטורית שהוקמה במאה ה-14 ונזירים הציבו עליה אורות הנחיה לספינות חוזרות במאות ה-16 וה-17. ב-1850 הוצב פנס על אחד ממגדלי השמירה שהוחלף ב-1982 משהוקם המגדלור הנוכחי על החומה הפונה לים. מותקן על לשון יבשה מזרחית לנמל ולכניסה לנהר Ría de Luarca.














Faro de Cabo Busto
נבנה ב-1962. פעיל. מגדל צילינדרי מרובע בעל זרקור וגלריה, מתנשא מחזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 9 מ'. המבנה צבוע לבן, גגו אדום והזרקור עשוי כולו זכוכית כולל הכיפה. משגר מגובה של 84 מ' מעל פני הים 4 הבזקי אור לבנים כל 20 שניות. מוצב בקצה לשון היבשה הבולטת כ-3 ק"מ אל תוך האוקינוס, כ-6 ק"מ מזרחית לעיר Valdés.




Faro Cabo Vidio
נבנה ב-1950. פעיל. מגדל אבן צילינדרי בעל חתך בתצורת U עם זרקור וגלריה, צמוד לחזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 9 מ'. המבנים בלתי צבועים, הזרקור והגלריה צבועים לבן. מותקן בו צופר ערפל המשמיע צפירות בקוד מורס “V” (3 קצרים, אחד ארוך) כל 60 שניות. מגובה של 101 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 5 שניות. מוצב בקצה לשון היבשה הבולטת כ-3 ק"מ אל תוך האוקינוס, כ-8 ק"מ מערבית לעיר Cudillero.

Faro Cabo Peñas
נבנה ב-1929. פעיל. מגדל אבן אפורה מתומן, בעל זרקור וגלריה, צמוד לחזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי. המבנה צבוע לבן עם מקצועות אבן, הזרקור אפור מטלי. גובהו 18 מ'. מותקן בו צופר ערפל המשמיע צפירות בקוד מורס "P" (קצר, ארוך, ארוך, קצר) כל 60 שניות. משגר מגובה של 117 מ' מעל פני הים 3 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. המגדלור בנוי על קצה לשון יבשה החודרת עמוק צפונה אל תוך האוקינוס, כ-8 ק"מ צפונית מערבית ל- Gozón, סמוך לנתיבי שייט רבים ולכן הוא נחשב לאחד החשובים בחוף הצפוני של ספרד.

Faro De Tazones
נבנה ב-1864 ושופץ כנראה בסביבות 1920. פעיל. מגדל אבן צילינדרי מתומן בעל זרקור וגלריה, צמוד לצד המופנה לים של מבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי. המגדל אינו צבוע, כיפת הזרקור אפורה מתכתית, המבנה צבוע לבן עם מקצועות אבן ובעל גג אדום. גובהו 11 מ'. מותקן בו צופר ערפל המשמיע 3 צפירות קצרות ואחת ארוכה כל 30 שניות. מגובה של 127 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 7.5 שניות. מוצב על קצה לשון יבשה כ-28 ק"מ מזרחית ל- Gijón.















גם היום הייתה רוח




23.6.2018

4 תגובות:

  1. WOW !!!
    ולא כתבת כלום על כך שכל זה קרה ביום שבת! היום השביעי בשבוע!!
    ברכות.
    ובנוסף,
    המגדלורים
    והתמונות
    בפוסט הזה, מאד מרשימים!

    השבמחק
  2. הי נתן,
    אני רואה שאתה ממשיך לגמוע מרחקים בהתמדה...
    ובינתיים התרחבה השכלתי ה"מגדלורית" בזכות כתיבתך, המפות והתמונות היפות.
    תהנה ושמור על עצמך.
    גיורא

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה גיורא. מוקיר את החיזוקים שלך.

      מחק