Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום חמישי, 21 ביוני 2018

רוח, עננים, ערפל, קר

כמעט כל הימים עד כה היו ימים בהירים, האחרים היו מעוננים חלקית ובכולם מזג אויר קייצי או טרום קייצי. היום – מהפך. השמיים מעוננים בכבדות, אפור כהה ומאיים. באזורים הגבוהים הסמוכים לים היה מעורפל ומעל לכל היה מאוד רוחני. מהאוקינוס נשבה כל הזמן רוח עזה, מהסוג שמשפיעה משמעותית על יציבות האופנוע ובקטעים מסויימים בהם צעדתי רגלית – גם על יציבותי אני. והיה קר. יום חורפי לכל דבר. דבר אחד היה חסר להשלמת התמונה – גשם. לא ירד גשם.
מסלול היום כולו כיסה את הפינה הצפון מערבית של ספרד. איזה נופים, איזה מגדלורים, תענוג. המגדלור הראשון שלי להיום מוצב על כף Finisterre, נקודת הסיום של ה- Camiño de Santiagoשביל הליכה לעולי רגל שאורכו 90 ק"מ ומתחיל בקתדרלת Santiago de Compostela, ואכן מהעיר Fisterra בה לנתי הלילה, ולכל אורך הדרך בה רכבתי למגדלור, ניתן היה לצפות בצועדים רבים, צעירים ומבוגרים, תרמילם על גבם, מקלות הליכה בידיהם והם שמים פעמיהם בעליה לעבר הכף. הרגשתי בכף בדרכי לכף.
רובה המכריע של הרכיבה היום היתה בדרכים צדדיות, צרות, לא מן המשובחות ובחלק מהמקרים היו אלה דרכים שיוצאות מדרך המלך, מגיעות למגדלור עצמו ולא ממשיכות הלאה. כדי להמשיך למגדלור הבא יש לבצע פרסה במגדלור ולחזור לדרך הראשית באותה דרך. ככלל, דרכי גישה אלה הן הגרועות ביותר. למרות שרכבתי 206 ק"מ בלבד, היתה זו רכיבה איטית שבסופה הגעתי למלון בשעה הרגילה.
עוד שעה קלה מתחיל שידור המשחק בין ארגנטינה לקרואטיה. כרגיל, אני מפרסם את הפוסט כפי שהוא נראה כרגע ואני מקווה, במצב רוח מרומם (תלוי במסי), להמשיך בכתיבתו לאחר המשחק.
אז מצב הרוח ירוד ובכל זאת ממשיך.
היום רכבתי 206 ק"מ ונוספו 9 מגדלורים.

Phare du Cabo Finisterre
נבנה ב-1853. פעיל. מגדל גרניט צילינדרי מתומן בעל זרקור וגלריה, סמוך אל חזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול בין 2.5 קומות. גובהו 17 מ'. המגדל אינו צבוע, המבנה צבוע לבן עם מקצועות אבן. משגר מגובה של 143 מ' מעל פני הים הבזק אור לבן כל 5 שניות. במבנה הפועל גם כמלון, מותקן צופר ערפל המשמיע 2 צפירות כל 60 שניות. מגדלור זה הוא אחד המפורסמים בספרד ומשמש כמנחה גישה עיקרי לכלי שייט בפינה הצפון מערבית של ספרד. הכף עצמו מהווה נקודת סיום לשביל הליכה ידוע, ה-"קאמינו דה סנטיאגו", שביל עולי רגל באורך של 90 ק"מ המתחיל בקתדרלת Santiago de Compostela. המגדלור עצמו הוא שני לקתדרלה ברשימת האתרים המתויירים בגליסיה והוא מוצב בקצה הכף כ-3 ק"מ דרומית ל- Fisterra. יש עדויות רבות לכך שאורות הנחייה הותקנו על הכף כבר ב-1673.

Phare de Cabo Tourinan 1
נבנה ב-1981. פעיל. מגדל בטון צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה כפולה, צבוע לבן. גובהו 11 מ' והוא משגר מגובה של 65 מ' מעל פני הים שלושה הבזקי אור לבן בתבנית 1+2 כל 15 שניות. מגדלור זה אחד מתוך סדרה שלמה של מגדלורים סטנדרטים מודרנים שנבנו בגליסיה בתחילת שנות ה-70. מוצב בצמוד למגדלור המקורי שלהלן.



Phare de Cabo Tourinan 2
נבנה ב-1898. לא פעיל מאז 1981. מגדל בגובה 8 מ' בעל זרקור וגלריה מוצב במרכזו של גג מבנה תחזוקה ותפעול מרובע, חד קומתי. הביניין צבוע לבן עם מקצועות אבן וגג אפור. המגדלור מוצב למעשה בנקודה המערבית ביותר של ספרד, כ-3 ק"מ צפונית מערבית ל- Touriñá.



Faro de Punta de la Barca Muxía
נבנה ב-1926. פעיל. מגדל בטון עגול בלתי צבוע בעל גלריה כפולה ופנס בראשו. גובהו 11 מ'. מפיק מגובה של 13 מ' מעל פני הים אור לבן אחת ל-4 שניות ומסמן בכך את הכניסה הדרומית למפרץ Ría de Camariñas. מוצב בקצה כף Barca, צפונית ל- Muxía.





Faro de Cabo Vilán 1
נבנה ב-1896. פעיל. מגדל אבן צהובה-חומה מתומן בעל זרקור וגלריה. הזרקור וכיפתו עשויים זכוכית. גובהו 25 מ'. מותקן בו צופר ערפל המשמיע צפירות בקוד מורס "A" (שלוש קצרות ואחת ארוכה) כל 60 שניות. בסמוך אליו מצוי מבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי. מגובה של 104 מ' מעל פני הים הוא משגר 2 הבזקים של אור לבן כל 15 שניות. הוא בעל טווח של 45 ק"מ ונמנה על סדרת מגדלורים המסמנים את נתיב השייט סביב הפינה הצפון מערבית של ספרד. מוצב בקצה צוק תלול בכף, כ-6 ק"מ צפונית מערבית ל- Camariñas.

Faro de Cabo Vilán 2
נבנה ב-1854. לא פעיל מאז 1986. מגדל אבן צילינדרי עגול בעל בסיס אבן פירמידי מתומן. הוא העיר מגובה של 74 מ' אבל היה צורך לבנות אחר במקומו כיוון שאורו הוסתר מאוניות המגיעות מצפון. בנוי במעלה הגבעה סמוך ומדרום למגדלור המודרני לעיל.






Faro de Punta Insua 
נבנה ב-1920. פעיל. מגדל לבנים צילינדרי עגול בעל גלריה ופנס בראשו, צבוע לבן. גובהו 11 מ' ומגובה של 66 מ' מעל פני הים הוא משגר 5 הבזקים של אור לבן כל 20 שניות. מוצב בקצה כף, 2.5 ק"מ צפונית ל- Laxe ומסמן מדרום את הכניסה למפרץ.






Faro de Punta Roncudo
נבנה ב-1920. מגדל לבנים צילינדרי עגול בעל גלריה ופנס בראשו, צבוע לבן. גובהו 11 מ' ומגובה של 38 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 6 שניות. מוצב בקצה הכף כ-6 ק"מ מערבית ל- Corme Puerto ומסמן מצפון את הכניסה למפרץ.






Faro de Punta Nariga
נבנה ב-1997. פעיל. מגדל צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול היושב על בסיס מאבן בתצורת חרטום של ספינה. גובהו 39 מ'. מגובה של 55 מ' מעל פני הים הוא משגר 4 הבזקים של אור לבן בתבנית 1+3 כל 20 שניות. מוצב על קרקע סלעית כ-8 ק"מ צפונית מערבית ל- Mens.



רוב היום רכיבה בדרכים כאלה

ישן וחדש

אם מתרגלים, הצהוב הזה נראה לא רע


ישן וחדש





ערפל

21.6.2018

2 תגובות:

  1. היה משחק אששששש!
    צילום המפה ממש ממחיש את מה שכתבת לגבי הנסיעה למגדלורים וחזרה, עוד לא ראינו כזו.
    שבת שלום

    השבמחק
    תשובות
    1. אין עליך מיכל. אוהב את הפידבקים שלך. שבת שלום.

      מחק