Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום רביעי, 27 ביוני 2018

כבישי סרגל רבים...... ומעבורת אחת


כל האיזור שבו רכבתי היום, האיזור שממערב לעיר בורדו, הוא חת'חת חבל ארץ שטוח ללא הר אחד לרפואה. מבנה טופוגרפי כזה מאפשר סלילת כבישים ישרים. החיבור מנקודה לנקודה נסלל באופן הקצר ביותר, ולהוציא קטע קצר אחד של רכיבה על האוטוסטרדה, רכבתי על אין ספור כבישי סרגל שלעיתים נראה שאין להם סוף. רובם לא עמוסים, לעיתים הם נמתחים בתוך שטחים פתוחים ולעיתים בתוך יערות. מה ששובר את השגרה זה המעבר בתוך העיירות והכפרים שכבישים אלה מחברים ביניהם. אז מופיעות פתאום הכיכרות והפניות, מה שגורם לך ל"התעורר" מ"תרדמת" הסרגלות.
5 מגדלורים ראיתי היום, כל אחד ראוי. הפיזור ביניהם לא היה אחיד, כאשר בין הראשון לשני הפרידו 150 ק"מ ובין השני לשלישי 105 ק"מ. לא אוהב לעצור כך סתם, ומרחקים כאלה על כבישים איטיים עשו שמות לישבני. שלושת האחרים סמוכים זה לזה (יחסית), כאשר בין הרביעי לאחרון הפריד שייט במעבורת. לרוע מזלי (יש שיטענו למזלי), פספסתי את המעבורת ב-10 דקות ונגזרה עלי מנוחה של כמעט שעתיים עד להפלגת המעבורת הבאה. התוצאה - הגעה מאוחרת לבית המלון, צפיה במשחק ברזיל – סרביה והתחלת כתיבת הפוסט בעשר בערב. אומנם עדיין אור בחוץ, אבל שנת הלילה תהיה קצרה יותר.
היום רכבתי 329 ק"מ והוספתי 5 מגדלורים.

Le phare de Contis
נבנה ב-1863. פעיל. מגדל עגול בעל זרקור וגלריה. המגדל צבוע שחור עם ספירלה לבנה, הזרקור שחור והגלריה לבנה. מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי ומבנים נוספים נמצאים בסמיכות. גובהו 42 מ'. מגובה של 50 מ' מעל פני הים הוא משגר 4 הבזקי אור מופרדים בהפסקה של 4.1 שניות, כל 25 שניות. ב-1937 נצבעה הספירלה שמאד לא אופיינית למגדלורים צרפתיים כאמצעי הכוונה באור יום. מבנה התחזוקה ותפעול משמש גם כמוזיאון. מוצב ב-Contis-Plage.

Le Phare du Cap Ferret
נבנה ב-1949. פעיל. מגדל בטון צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול עגול חד קומתי. חלקו העליון של המגדל הוא מצולע בעל 12 צלעות צבוע אדום כמו גם הזרקור והגלריה. יתרת המגדל צבועה לבן. גובהו 52 מ'. מגובה של 53 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור אדום כל 5 שניות ומגובה של 46 מ' 3 אלומות אור לבן כל 12 שניות. בנוסף למדרגות לוליניות פנימיות יש בו גם מעלית. הוא מוצב בקצה חצי אי המגן על נמל Bassin d'Arcachon.




















Le Phare de Richard
נבנה ב-1845. אינו פעיל מאז 1870. מגדל אבן צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 16 מ'. ב-1982 הוא עבר שיפוץ ושחזור מקיף וב-1993 הוקם בו מוזיאון לעינייני דיג ומגדלורים. ממוקם על הגדה המערבית של הנהר Gironde, כ-2 ק"מ צפונית ל- Port de Richard.

Le Phare de Grave
נבנה ב-1860. פעיל. מגדל צילינדרי מרובע בעל זרקור וגלריה, מתנשא מעל מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 25 מ'. המגדל צבוע לבן עם מקצועות באפור כהה והזרקור שחור. מגובה של 26 מ' מעל פני הים הוא משגראלומת אור לבנה אדומה או ירוקה (תלוי בכיוון) כל 4 שניות. במבנה מוזיאון המסקר את תולדות המגדלור כמו גם מגדלורים אחרים באזור. מוצב ב- Verdon-sur-Mer סמוך לטרמינל המעבורת החוצה את הנהר Gironde בשפכו.

Le Phare de Vallières
נבנה ב-1901. אינו פעיל מאז 1969. מגדל אבן מרובע בעל זרקור וגלריה בגובה 29 מ'. שימש בעבר להנחיית כלי שיט לעבר נמל רויאן ומוצב על הגדה המזרחית של נהר Gironde, כ-5 ק"מ דרומית לנמל.

כביש סרגל

כביש סרגל











מהמעבורת רואים את הרביעי שכבר בקרתי בו
מהמעבורת (בתוך גלגל ההצלה) ניתן לראות את החמישי לפני הביקור בו
החמישי ואני
27.6.2018

2 תגובות:

  1. נתן, חבורת מון בלן יוצאת מחר בבוקר לטיול ההליכה שלה. המשך לרכוב ולהנות ממילוי המשימה. כל טוב ולהתראות

    השבמחק
  2. נתן.נסעת בתקופה נהדרת.בסוף כל יום רכיבה, מצפה לך משחק מונדיאל על כוס בירה.
    מנוחה בכיף.אהבתי את המגדלורים בתוך הצמחיה הירוקה.זה שנוי צבעוני.

    השבמחק