Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום חמישי, 28 ביוני 2018

אדום לוהט והענק בקצה האי


צרפת המשיכה להיות שטוחה גם היום אבל ללא כבישי סרגל. שלושת המגדלורים הראשונים היו קרובים לבית המלון וסיימתי לבקרם תוך פחות משעה מרגע שהתחלתי את רכיבת היום. זה עדיין לא אומר שאת יומי אסיים מוקדם. למרות שבתוכנית היום 7 מגדלורים (6 עצירות) ו-"רק" 248 ק"מ, הגעתי למלון בשעה הרגילה, בסביבות ארבע וחצי. קילומטראז' נמוך אינו בהכרח ערובה לזמן אוכף קצר. אופי הדרך, טיב הכבישים, פקקים עירוניים, עומס תיירותי וכו' בהחלט מהווים מרכיב חשוב למה שאני קורה "זמן מלון מלון". ראוייה לציון במיוחד העובדה שכדי להגיע למגדלור השישי והשביעי של היום, הנמצאים באותו אתר ומבחינתי זו עצירה אחת בלבד, סטיתי מדרך המלך 50 ק"מ בכיוון מערב תוך שאני עוזב את היבשת, עולה על גשר שמעביר אותי לאי, ורוכב עד קצהו המערבי הרחוק. 50 ק"מ הלוך, 50 חזור, 100 ק"מ בשביל 2 מגדלורים. היה כדאי. האי נקרא Île de Ré, הגשר אליו נקרא Île de Ré Bridge (אורכו 2,926 מ', 3€ דמי מעבר) והנקודה בה מוצבים שני המגדלורים, העתיק והחדש, נקראת Pointe des Baleines (נקודת הליוייתנים). המגדלור הגבוה ביותר של היום הוא גם הלוהט ביותר בצבעו האדום וקיבל ממני את הזכות לככב בתמונת הכותרת (למרות שאני לא "אדום", אני "צהוב" למי שמבין בליגת ווינר).
היום רכבתי 248 ק"מ ונוספו 7 מגדלורים. סה"כ עד כאן 178 מתוך ??? שאני חותר אליהם.

האי Île de Ré והסטייה מדרך המלך
הגשר בין היבשת לבין Île de Ré

Le phare de Terre-Nègre
נבנה ב-1856. פעיל. מגדל עגול בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 27 מ'. המגדל צבוע לבן ועליו קו אנכי אדום בשליש העליון שלו, מופנה לכיוון קו התנועה של כלי השיט. הזרקור והגלריה צבועים אדום. מגובה של 39 מ' מעל פני הים הוא משגר 3 אלומות אור לבן, אדום או ירוק (מותנה בכיוון) כל 12 שניות. מוצב מערבית ל- Saint-Palais-sur-Mer.

La Palmyre
מועד בנייתו לא ידוע. פעיל. זרקור מותקן על גגו של מגדל מים צילינדרי עגול צבוע ירוק בהיר. מגובה שך 54 מ' מעל פני הים הוא מאיר באופן קבוע בצבעים לבן, אדום או ירוק (מותנה בכיוון). מוצב קרוב למסלול המרוצים Hippodrome Côte de Beauté.




Le phare de la Coubre
נבנה ב-1905. פעיל. מגדל בטון עגול, קוני בבסיסו, בעל זרקור וגלריה. גובהו 65 מ'. הגלריה והשליש העליון של המגדל צבועים אדום, החלק הנותר צבוע לבן פרט לקומה התחתונה הצבועה אדום/לבן בתבנית לוח שחמט. כיפת הזרקור שחורה. מגובה של 64 מ' מעל פני הים הוא משגר 2 הבזקי אור לבנים כל 10 שניות ובנוסף, מגובה של 42 מ' הוא מאיר באור קבוע, אדום או לבן, מותנה בכיוון. מיועד להנחיית כלי שייט אל תוך הנהר Gironde בואכה העיר בורדו. מוצב קרוב לחוף כ-4 ק"מ מערבית ל-La Palmyre.

Phare Quai Valin
נבנה ב-1852. פעיל. מגדל צילינדרי מתומן, בעל זרקור וגלריה, מתנשא מחזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול בן 2.5 קומות. גובהו 22 מ'. המגדל צבוע לבן, הגלריה והזרקור צבועים ירוק. מגובה של 25 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן (מסונכרן עם המגדלור הקדמי המוצב בסמוך) ומוצב בצידו המזרחי של נמל העיר La Rochelle.

Le Phare de la Rochelle
נבנה ב-1852. פעיל. מגדל צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה. גובהו 14 מ'. צבוע לב עם שלושה פסים אדומים קצרים מופנים לכיוון תנועת כל השיט. הזרקור צבוע אדום. מגובה של 15 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לב מסונכרן עם המגדלור האחורי. משמש להנחיית כלי שייט אל תוך הנמל ההיסטורי הפנימי  של העיר La Rochelle.

Phare des Baleines
נבנה ב-1854. פעיל. מגדל אבן אפורה מתומן, מתנשא ממרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 57 מ'. הזרקור צבוע אדום. מגובה של 53 מ' מעל פני הים הוא משגר 4 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. מגדלור זה הוא אחד מהמגדלורים החשובים, הידועים, המתויירים והמפוארים בצרפת. מוצב על "נקודת הליוייתנים", הנקודה המערבית ביותר של האי Île de Ré.

Ancienne Tour Des Baleines
נבנה ב-1682. אינו פעיל מ-1854. מגדל אבן עגול בעל גלריה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי בנוי אבן אף הוא. הזרקור הוסר ממנו. גובהו 27 מ'. מגדלור היסטורי זה נבנה כדי להנחות כלי שייט לעבר הבסיס הימי המלכותי החדש שהוקם ב-La Rochelle. תחילה הותקן עליו פנס תאורה שפעל על שמן דגים בתוך מבנה אבן, אולם לאור תלונות יורדי הים הוא הוחלף ב-1736בפנס רב עוצמה שפעל הפעם מתוך מבנה ברזל יציקה. ב-1949 הפך המבנה לבית ספר למפעילי מגדלורים שנסגר ב-1970 ונפתח מחדש ב-2006, הפעם כמוזיאון. מוצב על "נקודת הליוייתנים", הנקודה המערבית ביותר של האי Île de Ré.














צילום משותף של מגדלורים 5 ו-4 (בין גזע העץ והביניין) העובדים בסינכרון












28.6.2018


תגובה 1: