Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום שבת, 2 ביוני 2018

נישא מעל כולם

היום נשבר שיא נוסף. הגעתי אל המגדלור הנישא מעל כולם בצרפת. לא מדובר כמובן בגבוה מכולם, אלא בזה שממוקם גבוה מעל כולם, על גבעה בגובה של 167 מ' מעל פני הים. בניגוד לטיפוס המפרך למגדלור האיטלקי בלב יער עבות בלתי מיושב (ע"י פזארו), הפעם מדובר באיזור גבעי מיושב, מיושב בכאלה שאינם סובלים מחסרון כיס. וילות מפוארות על שטחי גן עצומים, רובן ככולן מוקפות חומה מסתירה ולכולם בעיה אחת לא פשוטה. ההגעה לכל אחת מהן כרוכה בטיפוס בכבישים צרים צרים, מפותלים מפותלים, תלולים תלולים. עיקר הבעיה בסיבובי הפרסה אותם נאלצתי לבצע כאילו הכביש כולו שלי, תוך כדי כניסה אל הנתיב הנגדי ומבלי שניתן לראות האם יורד רכב מולי (בגלל שדה ראיה מוסתר בצמחיה). אין דרך אחרת – לוקחים צ'אנס, מתפללים ונושמים לרווחה עד הסיבוב הבא. המנוע עבד קשה, הקלאץ' עבד קשה, אני עבדתי קשה – ככה זה כשרוצים לשבור שיאים.
הבוקר בחדר האוכל של המלון צפיתי במחזה מלבב. ישבה מולי משפחה תקנית (זוג הורים ושלושה ילדים) ועסקה באכילה ובשיח של בוקר. לפתע נכנסה לחדר האוכל משפחה תקנית נוספת (זוג הורים ושלושה ילדים), ניגשה למשפחה היושבת וניכר היה שכולם מכירים את כולם. כנראה נופשים יחד. מיד החל טקס ברכת "בוקר טוב" המלווה כמובן בנשיקת ברכה. דו-נשיקה, אחת על כל לחי. לא ממש נשיקה. מצמידים לחי ללחי, מכווצים את השפתיים לכדי מצב של טרום נשיקה ועוברים ללחי השניה. חשבון פשוט: 25 דו-נשיקות. לאחר רגע קט הצטרפה לארוחה משפחה נוספת (זוג הורים, ילדה קטנה ותינוק בעגלה) ושוב ניכר היה שכולם מכירים את כולם. כולם קמים על רגליהם ואין ספור דו-נשיקות מתחוללות לנגד עיני המשתאות. הפסקתי לעשות חשבון ורק שאלתי את עצמי אם זה אמיתי, האם הם נהנים מזה ומעל לכל למה הם חייבים?
 "הדרך אל "הנישא מעל כולם
שואלים אותי רבים מהקוראים מהיכן המידע הנכתב אודות כל מגדלור והאם אני, בנוסף לזה שאני מגיע אליהם ומצלם אותם - גם מטפס עליהם לתצפית. באשר למידע, האינטרנט הוא הספק, ואני השתדלתי שלא להכביד במלל ולהסתפק בתאור קצר של המבנה, שנת הולדתו, תרומתו לניווט הימי ומיקומו. אם יש משהו יוצא דופן שקשור בהיסטוריה שלו או בפרט פיקנטי כזה או אחר אודותיו – לא נמנעתי מלהוסיף. רוב רובם של המגדלורים סגורים לקהל הרחב ולא ניתן לטפס עליהם. לגבי חלק מהם גם האתר כולו סגור ולא ניתן להתקרב אליהם, לעיתים כי הם נמצאים בבעלות פרטית ולעיתים כיוון שהם בתוך שטח צבאי סגור. גם אלה שפתוחים לטיפוס מוגבלים ליום מסויים בשבוע (בד"כ ימי רביעי, אין לי מושג למה) ורק האטרקטיבים במיוחד פתוחים בכל ימות השבוע. אחד מהם הוא ה- Île Vierge  שבצרפת, לחוף האוקיינוס האטלנטי. זהו מגדלור האבן הגבוה באירופה והמגדלור המסורתי הגבוה בעולם. עליו אטפס בוודאות, 360 מדרגות אבן ו-32 מדרגות מתכת. עוד חזון למועד.
היום היה נעים, לא קר, לא חם. רכבתי 292 ק"מ ונוספו 5 מגדלורים.


Le phare de la Garoupe à Antibes
נבנה ב-1948. פעיל. מגדל אבן מרובע, לבן, ממוקם על גג מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. הזרקור צבוע אדום וכיפתו לבנה.  גובהו 29 מ'. זהו מגדלור "התקרבות ליבשה" עבור שלושת הכפים באיזור ונחשב לאחד מרבי העוצמה בקרב מגדלורי הים התיכון. שולח מגובה של 104 מ' מעל פני הים ,לטווח של 57.5 ק"מ, 2 הבזקי אור לבנים בכל 10 שניות. המגדלור המקורי פוצץ ע"י הגרמנים ב-1944. מוצב בתוך שמורת יער דרומית לעיר Antibes.





















Phare de Vallauris
נבנה ב-1927. פעיל. מגדל אבן לבנה, מרובע, בעל זרקור וגלריה. הזרקור צבוע שחור. גובהו 19 מ'. שולח מגובה של 167 מ' מעל פני הים (הגבוה בצרפת) 4 הבזקי אור צבעוניים (לבן, אדום או ירוק, מותנה בכיוון) פעמיים בכל 6 שניות. מוצב גבוה בחלק הגבעי של Vallauris, כ-3 ק"מ צפונית מזרחית לנמל Cannes.
זהו "הנישא מעל כולם".






















Le Phare de Cap Camarat
נבנה ב-1837. פעיל. מגדל אבן מרובע בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול מאבן, מרובע, חד קומתי. גובהו 25 מ'. המגדל צבוע לבן, הזרקור צבוע שחור. שולח מגובה של 130 מ' מעל פני הים 4 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. מוצב בקצה הדרך על כף Camarat, כ-7 ק"מ דרומית מזרחית ל- Ramatuelle.






















Le feu de LA Ciotat
נבנה ב-1840. פעיל. מגדל עגול בעל זרקור וגלריה. המגדל צבוע לבן, הזרקור ירוק. גובהו 13 מ'. שולח מגובה של 15 מ' מעל פני הים אלומת אור ירוקה למשך 2 שניות כל 4 שניות. מוצב על מזח הנמל הישן של La Ciotat.
























La Ciotat Jetée
מועד בנייתו לא ידוע. מגדל מתכת לבן במבנה לפידי ובעל זרקור קטן צבוע אדום. גובהו 15 מ'. מגובה של 18 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור אדום כל 4 שניות. מוצב בקצה שובר הגלים היוצא מתוך המזח של נמל העיר La Ciotat.






















זה מה שרואים מ-הנישא מעל כולם (קצת מעורפל בבוקר)
2.6.2018

תגובה 1:

  1. מסע אנטרופולוגי בנוסף. מעניין לצפות על מנהגי אחרים שלהם זו שיגרה ולנו מיוחד ושונה.
    למה שיהיה למישהו מגדלור בבעלות פרטית? זה מכניס כסף? מסקרן

    השבמחק