Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום שישי, 8 ביוני 2018

Waze לא אוהב את WhatsApp

אחד הימים הטובים היה היום. החלטתי גם הפעם להמנע ככול שניתן מרכיבה על האוטוסטרדה ויצאתי נשכר בגדול. הרכיבה לאורך החוף ממש, בין מגדלור למגדלור, היתה מלווה בנופים מרשימים ובדרכים מענגות לרכיבה על דו גלגלי. לא אכביר במילים כי קשה להעביר נאמנה אל השפה הכתובה את שחוויתי בפועל. מעט התמונות שצילמתי (לא בכל מקום ניתן להעצר ולצלם) בוודאי ימחישו משהו. ביחוד שמחתי על כך שניתן היה בשני מקרים לצלם את המגדלורים מרחוק ומלמעלה, ובכך להמחיש בעצם את מיקומם בתוך הסביבה, ואת הצידוק שבבחירת המיקום.

בדרך כלל אני מנווט בעזרת Waze. לרוב התוכנה עושה את העבודה ולעיתים רחוקות (פעם ביום בד"כ) היא מאבדת תיקשורת והפתרון הוא לעצור, לכבות ולהדליק את הסלולרי, והבעיה נפתרת. לפעמים, כשזה לא עוזר, אני נאלץ לעבור לניווט עם Google Maps, תוכנה שקצת פחות מקובלת עלי. הניווט ב-Waze מתבצע מנקודה לנקודה כאשר לעיתים אני מכניס עצירת ביניים ותמיד מציג את אופציות הניווט שהתוכנה מציעה, ובוחר את זו שמתאימה לי באותו זמן. בעיה נוספת קשורה בתאור היעד (הכתובת). במסגרת ההכנות המוקדמות שערכתי עוד בארץ, הגדרתי את כל כתובות היעדים שלי (מגדלורים ובתי מלון) בעזרת Google Maps, ומסתבר שבחלק מהמקרים Waze לא יודעת לקבל כתובות אלה ואז, שוב, אני נאלץ לנווט עם Google Maps. טוב שיש גיבוי, חוסך חוסר אונים. יתכן שהפתרון לבעיה זו הוא להגדיר את היעדים בקואורדינטות. לא בדקתי, לא יודע.
פעם, לפני שנות דור, טיול בארץ לא נודעת היה נחלת שניים. זה שיושב בקופסה בצד שמאל הוא זה שנוהג ומנהל את המכונית בהתאם לתנאים החיצוניים, כמו טיב הדרך, תמרורים, רמזורים, תנועת הרכבים מסביב, הולכי רגל וכו'. זה שיושב(ת) מימין מחזיק על ברכיו מפה (גליון נייר מודפס, מקופל לגודל נוח עם התצוגה הרלוונטית) ושולח(ת) הוראות ניווט קוליות לזה שיושב משמאלו. בדרך כלל זה היה עובד לא רע ולעיתים זה היה נגמר בריב גדול. על אופנוע אדם אחד עושה את עבודתם של השניים ולא רבים לעולם. מקסימום הרוכב כועס על עצמו. בתקופת טרום הסלולרי אני זוכר את עצמי מנווט על אופנוע כשלפני, על מיכל הדלק, בתוך שקית שקופה, כתובות הוראת ניווט שהכנתי ערב קודם בסגנון "סע על i80 לכיוון מערב 32 מייל ואז צא ביציאה 86 לכיוון צפון אל כביש 302, המשך 18 מייל ופנה שמאלה אל ...." וכו'. זה היה הסיוט בההתגלמותו, אבל זה עבד. היום בעידן הסלולרי ואפליקציות הניווט הדיגיטליות, החיים הרבה יותר נוחים, אבל עדיין הרוכב לבדו נושא בנטל הניווט והסעת האופנוע. קצת יותר מורכב מנהיגה במכונית. לעיתים המידע שעל מסך  הסלולרי נראה בקושי בשל תנאי תאורה קשים, ולעיתים תשומת הלב הנדרשת לניהוג האופנוע עולה בעדיפותה על תשומת הלב למפת הניווט והתוצאה היא התברברות (זה קורה בעיקר בשטחים עירוניים). וכשיורד גשם – טוב, פעם אחרת. לכל אלה נוספה תכונת ה- Multi של הסלולרים, כלומר היכולת להציג על גבי המסך, בו זמנית, זה על גבי זה וזה לצד זה, אינפורמציות המופקות ע"י אפליקציות שונות. למשל, כשעל המסך מוצגת מפת ניווט אינטראקטיבית, קופצת לה לפתע הודעת Waze ומסתירה את המפה. זה תמיד קורה ברגעי הניווט הכי צפופים, והסרת ההודעה ע"י לחיצה על כפתור המסך המתאים לא עובדת, כי האצבע הלוחצת נמצאת בתוך כפפת רכיבה, ומסכי מגע אינם מתרגשים ואינם מגיבים לכפפות. כל פעם כשזה היה קורה לי הייתי נודר בליבי שבערב, במלון, אכנס להגדרות, ובטח שם ניתן למנוע את תופעת החלון הקופץ. למחרת, כשזה קרה לי שוב, הבנתי ששכחתי לעמוד בנדר של אמש, וככה זה נמשך ימים רבים. אז הערב עשיתי זאת, מקווה שזה יעבוד. פשוט לא אוהב ש-Waze ו-WhatsApp הולכים מכות. צריך את שניהם בריאים ושלמים.
היום רכבתי 359 ק"מ ונוספו 6 מגדלורים. סה"כ עד כאן 65 מגדלורים ו-4,220 ק"מ. שבת שלום.

Faro de Águilas
נבנה ב-1973. פעיל. מגדל בטון צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה כפולה צבוע רצועות שחור לבן. צמוד למבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי. גובהו 23 מ'. מגובה של 30 מ' מעל פני הים הוא משגר 2 הבזקי אור לבנים כל 5 שניות. מוצב בכניסה המערבית לנמל Águilas.


Faro de Garrucha
נבנה ב-1881. פעיל. מגדל אבן צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי עשוי אבן. גובהו 10 מ'. המבנה צבוע לבן, הזרקור אפור מטלי. משגר 4 הבזקי אור לבנים כל 13 שניות. בבניין נמצא משרדו של מנהל הנמל. למרות התגמדותו ע"י מבנים חדשים סביבו הוא ממשיך להיות פעיל. מוצב על הרציף בעיר Garrucha.

Faro de la Mesa Roldán
נבנה ב-1863. פעיל. מגדל מתומן בעל זרקור וגלריה כפולה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 18 מ'. צבוע לבן עם שוליים כתומים. הזרקור בצבע אפור מטלי. מגובה של 222 מ' מעל פני הים הוא משגר 4 הבזקי אור לבנים כל 20 שניות הנראים ממרחק של 43 ק"מ. בנוי על כיפה וולקנית נכחדת כ-8 ק"מ דרומית ל- Carboneras.

Faro de Cabo de Gata
נבנה ב-1863. פעיל. מגדל אבן עגול בעל זרקור וגלריה כפולה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 19 מ'. צבוע כולו לבן עם שוליים כתומים. הזרקור אפור מטלי. צופר ערפל המותקן עליו משמיע צפירות בקוד מורס “G” ( 2 ארוכים, קצר) כל 40 שניות. מגובה של 55 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק לבן או ירוק (מותנה בכיוון) כל 4 שניות. מגדלור היסטורי מפורסם זה מסמן למעשה את הפינה הדרום מזרחית של ספרד, מקום שבו נטרפו ספינות רבות מאז תקופת הפיניקים. במהלך מלחמת העולם הראשונה טובעו באיזור ספינות רבות ע"י צוללות גרמניות והבריטים האשימו את מפעילי המגדלור בעזרה לגרמנים (חקירה מאוחרת שללה זאת). המגדלור תוקן לאחר פשיטה אווירית שפגעה בו במהלך מלחמת האזרחים בספרד (יולי 1937). מוצב בנקודה הדרומית ביותר של כף Cabo de Gata.

Faro de Adra
נבנה ב-1986. פעיל. מגדל בטון צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה כפולה, גובהו 26 מ', צבוע רצועות הקפיות של שחור ולבן. מגובה של 49 מ' מעל פני הים הוא משגר 3 הבזקי אור לבנים כל 10.5 שניות. מוצב בסמיכות לחוף הים בחלקה המערבי של Adra.
























Faro de Sacratif
נבנה ב-1863. פעיל. מגדל עגול בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממבנה תפעול ותחזוקה חד קומתי. גובהו 17 מ'. צבוע לבן עם מקצועות מוזהבים, הזרקור וכיפתו עשויים זכוכית. מגובה של 98 מ' מעל פני הים הוא משגר שני הבזקי אור לבנים כל 10 שניות. מגדלור זה מסמן את נקודת החוף הדרומית ביותר של גראנדה. מוצב על גבעה הבולטת אל תוך הים כ-9 ק"מ דרומית מזרחית לעיר Motril.











סתם בית






יש כאן ירח במרכז התמונה








8.6.2018

5 תגובות:

  1. היי נתן.תמונות מרשימות.המיקום של המגדלור עושה את כל ההבדל וכן שעת הצילום וכו'
    מציעה לך בסוף המסע לבחור את 10 היפים ביותר מבחינת מיקום ומבנה. המשך במסע המיוחד שלך בכיף. ה Waze הוא הטוב ביותר למרות שהוא לא שמושי כלכך בקרב הארופאים. ביי אסתי.

    השבמחק
  2. הי נתן,

    המרחקים שאתה עובר מרשימים, נראה כאילו ואירופה קטנה עליך...

    האינפורמציה הרבה שאתה מעביר כולל התמונות של המגדלורים הרבים שעומדים מול איתני הטבע לעיתים מאה ומאתיים שנה ואפילו יותר...

    עוררה את סקרנותי להתעניין בטיב הבניה וחומרי הבניה שלהם ובכושר ההישרדות שלהם.

    אבל זאת אעשה כאשר אני אהיה בחופשה...

    מאחל לך המשך טיול נעים ומוצלח.

    גיורא



    השבמחק
    תשובות
    1. תודה גיורא. שמח על החיזוקים שלך. מקווה שאתה מוסר ד"ש לנילי שנמנעת מלהתייחס כיוון שהיא כועסת עלי (אולי בצדק).

      מחק
  3. חוש הומור חזר....יופי לקרוא
    שבוע טוב שיהיה לך
    א.

    השבמחק