Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום ראשון, 17 ביוני 2018

קו ה – 100 נחצה היום

אתמול כשהגעתי למקום משכני לאותו לילה, בית הארחה פרטי הכולל גם מסעדה, קיבלה אותי בעלת המקום במאור פנים ובחיוך רחב, וברכה אותי בברכת ברוך הבא, בפורטוגזית. אני עניתי באופן דומה, באנגלית. זהו, זה היה הדיאלוג הראשון והאחרון שניהלנו כשאנחנו מבינים איש את רעותו. מרגע זה ואילך הכל התנהל בשפת ידים ובהצגת דימויים פיזיים מקובלים. הגעתי די סחוט ומאוד רעב כך שעוד לפני שהופניתי לחדרי, התיישבתי על הוורנדה הנעימה כשאני מסב לשולחן, בידי הימנית איחדתי את חמש האצבעות כך שהן נוגעות אחת ברעותה בקצותיהן וקרבתי לשפתיי, 3 פעמים. היא מיד הבינה, אורו עינייה והחלה להמטיר עלי מבול של שאלות, בפורטוגזית, כשהיא שואלת מן הסתם מה אני רוצה לאכול.
אני צמחוני, לא אוכל בשר, לא אוכל דגים
הסברתי שאני צמחוני. לא הבינה. הוצאתי מפי את המילה "סלט". את זה היא כבר קלטה. מה רוצה לשתות? עניתי "בירה". לא הבינה וגררה אותי פנימה למטבח, פתחה את דלת המקרר ורק לאחר שהצבעתי על בקבוק הבירה, שב החיוך אל שפתיה. אמרה שהולכת להכין סלט ואני ליתר בטחון ובעזרת גוגל הכנתי תרגום לפורטוגזית של שלוש הצהרות: אני צמחוני, אני לא אוכל בשר, אני לא אוכל דגים. רק בשביל לשמוע מפיה "אהההההה" אחד ארוך וקולני היה שווה המאמץ. נעלמה לה למטבח ולאחר שעה קלה החל השולחן להערם במנות בזו אחר זו. סלט ראוי לשמו, אורז, אפונה, פטריות, מאפה כל שהוא, לחם, ממרחים ובקבוק בירה. לקינוח הוגשו אגוזי פקאן מקולפים ופירות. הציעה גם עוגה וקפה ואת את אלה דחיתי בנימוס של שתיקה כשאני מלטף בידי את בטני התפוחה, משמע אין מקום יותר.
בבוקר פחות או יותר אותו סיפור, היא שואלת ואני לא מבין. חוזרת על השאלה פעם ועוד פעם ועוד פעם בתקווה שאולי קשה הבנה כמוני יבין סוף סוף. ברוב יאושה הלכה למטבח וחזרה עם שתי ביצים בידיה. הנהנתי בראשי לאות הסכמה וחביתה חמה וטעימה הגיעה כהרף עין. כשנפרדנו, עשינו זאת בחיבוק חם ובשתי נשיקות לחי. איזו אישה נעימה. דיאולינדה שמה. אישה של פעם. אישה בסגנון של סבתא רחל. מעולם לא כתבתי ל- Booking.com חוות דעת כל כך חיובית.
אוהב מאוד את הבוקר של יום ראשון. התנועה בכבישים דלילה וההארלי שלי כולו עוז ועזוז. בבוקר אני מנקה מראות, מנקה משקף, מעביר סמרטוט פה ושם וההארלי כאילו גומל לי על כך. נוסע יותר טוב מכפי שזכור לי בסוף היום הקודם. תענוג. המגדלור השלישי של היום הוא גם המגדלור ה- 100 בספירה הכללית, ולכבוד הזה זכה המגדלור של כף Espichel. חבל רק שכלב בעלי המקום, רועה גרמני נמרץ במיוחד, לא אהב את הרעיון שאצלם את בית בעליו.
254 ק"מ רכבתי היום, הוספתי 6 מגדלורים לרשימה (103 נכון להיום).


Farol da Azeda
מועד בנייתו לא ידוע. פעיל. מגדל צילינדרי עגול בעל זרקור. גובהו 31 מ'. צבוע לבן עם שתי רצועות הקפיות אופקיות בצבע אדום. הזרקור אף הוא אדום. מגובה של 61 מ' מעל פני הים הוא משגר אלומת אור צהובה למשך 3 שניות, הפסקה של 3 שניות וחוזר חלילה. מוצב על גבעה בעיר Setúbal.






















Farol do Forte do Cavalo
נבנה  ב-1896. פעיל. מגדל צילינדרי עגול מורכב מחלקים טרומיים של ברזל יציקה (בנוסח צרפתי), בעל זרקור וגלריה, צבוע אדום בהיר. גובהו 7 מ'. מגובה של 35 מ' מעל פני הים הוא משגר אלומת אור לבנה למשך 3 שניות, הפסקה של 2 שניות וחוזר חלילה. בנוי בתוך מצודה שנבנתה במאה ה-17 על גבעה, מערבית לכניסה לנמל של Sesimbra. כאמור המגדלור נמצא בתוך מתחם מצודה מוקפת חומה כאשר שער הכניסה נעול ואף אחד לא עונה להקשות על הדלת. ככל שניתן היה הקפתי את החומה ומשום מקום לא ניתן היה לחזות במגדלור עצמו. זה המגדלור הראשון שהגעתי אליו ולא זכיתי לטעום מפריו (אין צילום).

Farol do Cabo Espichel
נבנה ב-1790. פעיל. מגדל אבן משושה קוני בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממבנה תחזוקה ותפעול מורכב, חד קומתי. גובהו 31 מ'. מצופה אריחים בצבע לבן מלבד מקצועות אבן לאורך פאותיו. משגר מגובה של 168 מ' הבזק אור לבן כל 4 שניות. כף Cabo Espichel עליו מוצב המגדלור, בולט מאוד אל תוך הים ונמצא כ-27 ק"מ דרומית ל- Tagus. נאמר שכבר במאה ה-15 נהגו נזירים להציב במקום אורות הנחיה לספינות. המגדלור משמש היום כמנחה גישה לשייט הימי לעבר ליסבון ונחשב שנים רבות כאחד החשובים בפורטוגל. בנוי על צוק אנכי מרהיב כ-11 ק"מ מערבית ל- Sesimbra.

Farol da Chibata
נבנה כנראה בשנות ה-80. פעיל. מגדל מים צילינדרי עגול בעל הרחבה בחלקו העליון ובסיס אבן בחלקו התחתון. גובהו 23 מ'. חלקו האמצעי צבוע אדום. מאיר באלומת אור אדום קבוע. בנוי במרומי צוק כ-4 ק"מ דרומית לשפך הנהר Rio Tejo (הכניסה לנמל ליסבון).
























Farol da Mama
נבנה ב-1995 (המגדל ב-1857). פעיל. אנדרטה תלת רגלית שחלקה העליון צבוע אדום עם פסים הקפיים אופקיים לבנים. גרם מדרגות חיצוני לולייני מאפשר עליה לגלריה התחתונה. גובהו 15 מ'. משגר מגובה של 154 מ' מעל פני הים אלומת אור לבנה למשך 3 שניות, הפסקה של 3 שניות וחוזר חלילה. בנויה על גבעה המכונה "החזה הדרומי" וב-1995 הותקן עליה זרקור שתפקידו להנחות התקרבות כלי שיט לליסבון. בגלל מיקומו הגבוה ניתן לראותו ממרחק של 39 ק"מ. ניצב כ-4 ק"מ צפונית מערבית ל- Belém.




















Farol da Gibalta
נבנה ב-1954. פעיל. מגדל צילינדרי עגול עם 6 צלעות אנכיות, בעל זרקור וגלריה. גובהו 21 מ'. המגדל צבוע לבן, הצלעות והזרקור צבועים אדום. משגר מגובה של 31 מ' מעל פני הים אלומת אור אדומה למשך 2 שניות, הפסקה של שניה וחוזר חלילה. המגדלור המקורי נהרס ברעידת האדמה של ליסבון ב-31 למרץ 1952. בנוי על הגדה הצפונית של הנהר Tejo in Oeiras, ממש בשפך (הכניסה לנמל ליסבון).



ארוחת ערב אצל דיאולינדה

מתח גבוה רב קני





בתי עסק נוהגים לאמץ את המגדלור הסמוך
השלט המעיד על המגדלור הסמוי


שומר ה-100


קרה שם משהו ע"י מגדלור ה-100


מבלים על חוף הים בליסבון
לא ישן לבד הלילה

17.6.2018

6 תגובות:

  1. נתן, תודה על השיתוף, הקריאה בבלוג שלך הפכה להרגל קבוע של בוקר, אין ברירה תצטרך להמשיך לכתוב גם בסיום המסע.
    תהנה ושמור על עצמך

    השבמחק
  2. נתן אני עוקב באדיקות אחר המסע המרתק שלך . התמונות שאתה מצלם מקסימות , היום אהבתי במיוחד את קיני החסידות שצילמת . תאורי המגדלים מעידים שעשית עבודת הכנה רצינית . תמשיך את המסע שלך בשלום וכמובן תשתף את קהל המעודדים שלך . מצפה להמשך

    השבמחק
  3. איזה מגדלור משונה הוא התלת רגלי!

    השבמחק