Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום שני, 4 ביוני 2018

קטלוניה

הבוקר עזבתי את צרפת הים תיכונית וניכנסתי לספרד. כשנעצרתי אחר הצהרים במגדלור הרביעי (והאחרון להיום) בספרד (Far de Sant Sebastià) עמדה שם כבר בסמוך למגדלור מכונית טראנזיט ונהגה היה עסוק במילוי מכונת שתיה אוטומטית בבקבוקים ובפחיות. אני עסקתי בשלי (צילום המגדלור והנוף מסביב) והוא בשלו. כשסיים, ניגש אלי, התעניין בהארלי, הציץ בלוחית הרישוי וכשהבין שאני מישראל, התפתחה לה השיחה הסטנדרטית שאני מורגל כבר אליה. הסברתי לו שהאופנוע ואני נפגשנו ביוון לאחר שהוא עשה דרכו בים ואני באוויר ומאז אנחנו יחד צדים מגדלורים. שאל באיזה מסלול ועניתי שהתחלנו ביוון, עברנו לאיטליה, משם לצרפת והבוקר נכנסנו לספרד. בנקודה זו הוא נכנס לדברי, היסה אותי באחת ותיקן: לא סניור, לא לספרד, לקטלוניה. מדהים עד כמה עיניין הבדלנות מספרד מרכזי וחשוב בעיני המקומיים. בכל מקום, בככרות, על הבתים, במעגלי התנועה, על גבי קירות תומכים בכבישים, בכל מקום לאן שתפנה העין – מונפים דגלי קטלוניה. הסכמתי בחיוך עם הנהג החביב ונפרדנו בחום. הוא הדרדר ממרום גבעת המגדלור צפונה ואני דרומה.
אני מאוד אוהב את קטלוניה, בגלל שאני אוהב את ברצלונה, ואת בארסה, ואת פיקה, ואת אלבה, ואת בוסקט, ואת רוברטו, ואת אינייסטה ואת מסי. והיום נוכחתי שהיא גם יפה. וגם מסבירת פנים. זוכר אותה מאוד לטובה כשניתקעתי כאן לפני 3 שנים עם צמיג מתפרק.
4 מגדלורים נוספו היום, רכבתי 356 ק"מ ובסה"כ יש לי כבר בכיס 41. מחר אני בברצלונה. נותן לתמונות לדבר.

Far de Punta s’Arenella
נבנה ב-1913. פעיל. מגדל צילינדרי מרובע בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממרכז גגו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי בלתי צבוע. גובהו 13 מ'. המגדל צבוע לבן, הזרקור אפור מטלי. מגובה של 22 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 15 שניות. מוצב על כף חודרני לים בצידו המערבי של נמל העיר Port de la Selva.

Cap de Creus
נבנה ב-1853. פעיל. מגדל דו שלבי, החלק התחתון מרובע, העליון עגול עם זרקור וגלריה כפולה, מתנשא ממרכז גגו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 11 מ'. המגדלור צבוע לבן. משגר מגובה של 87 מ' מעל פני הים 2 הבזקי אור לבנים כל 10 שניות. מגדלור זה הוא השני העתיק בקטלוניה והוסב למרכז מבקרים פופולרי בתוככי הפארק בו הוא שוכן.


Punta de la Batería
נבנה ב-1864. פעיל. מגדל עגול עם זרקור וגלריה, מוצב במרכז גגו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 11 מ'. המגדל צבוע לבן והזרקור אפור מטלי. משגר מגובה של 24 מ' מעל פני הים 4 הבזקי אור לבנים בכל 15 שניות. מוצב על לשון יבשה כ-3 ק"מ דרומית ל- Roses.




Far de Sant Sebastià
נבנה ב- 1857. פעיל. מגדל עגול מוצב על מרכז גגו של מבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי. המגדל צבוע לבן, הזרקור וכיפתו עשוי זכוכית. מגובה של 157 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 5 שניות. נחשב לאחד מהמגדלורים החשובים והמפורסמים של הים התיכון הספרדי. רשמית הוא בעל טווח של 59 ק"מ אולם רשויות הנמל טוענות שלעיתים האור שהוא משגר נראה במרחק של 93 ק"מ. מוצב גבוה על הכף מזרחית ל- Llafranc.















4.6.2018

3 תגובות:

  1. מעניין מאד, המגדלורים בספרד (קטלוניה) בנויים אחרת, נראים ידידותיים ומשתלבים נהדר בנוף.
    כל הכבוד לנתן המשתף אותנו במידע מעניין זה.

    השבמחק
  2. רק שלשום חזרנו מספרד קטלוניה והפרינאים. יפה תמשיך בדרכך כבוד גדול!

    השבמחק
  3. באמת התמונות מדברות... תודה

    השבמחק