Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום שלישי, 19 ביוני 2018

הנקודה המערבית ביותר של אירופה

הבוקר, יום שני, התחיל עם ביאוס. אתמול כשהיגעתי לבית ההארחה, החנתי את ההארלי ברחוב. רחוב חד סיטרי יורד בתלילות ניכרת. מקומות החניה לפני ומאחורי היו פנויים ואני כהרגלי, כשאני חונה ברחוב, אני מכסה את האופנוע עם הכיסוי המלא שלו. כשיצאתי בבוקר ראיתי שהמכונית שחנתה לפני נצמדה לאופנוע. הפגוש האחורי נוגע בצמיג הקדמי וביניהם לחוץ הכיסוי. כיוון שהכידון היה נעול בנטייה שמאלית מלאה, וכיוון שהאופנוע עם הפנים לירידה, וכיוון שבניגוד להארלי של ארנון גנני, לי אין הילוך אחורי – נשאר הכיסוי ואיתו האופנוע במצב של לא לבלוע ולא להקיא. במאמצים קשים, סנטימטר אחר סנטימטר, בעודי משקע ומשחרר חליפות את האופנוע לאורך טווח פעולת הבולמים, הצלחתי להרחיקו מהמכונית, שמי שנוהג/ת בה הפגין חוסר איכפתיות וחוסר תשומת לב והתחשבות בזולת. עוד לא רכבתי מטר וכבר אני מותש.
השריפה של קיץ 2017
גם היום הרכיבה הייתה מעורבת, כלומר בכבישים צרים לאורך חוף הים ובאוטוסטרדות מהירות הנמצאות במרחק ניכר מהחוף. בסמוך לים היה מזג האויר נפלא, קריר נעים ומשיב נפש. לעומת זו כניסה של קילומטרים ספורים לתוך היבשת שינתה לחלוטין את הטמפרטורה עד כדי חום מעיק שאפילו מהירויות רכיבה של כביש מהיר לא סיפקו הקלה. ראיתי שריפה פעילה אחת ממש סמוך לכביש המהיר וגם ראיתי תוך כדי רכיבה לאורך עשרות רבות של קילומטרים את הקטסטרופה של שריפות הענק (למעלה מ-200) שעשו שמות ביערות האורנים בקיץ של שנה שעברה. ממש כואב הלב.
המגדלור הרביעי שלי להיום מוצב על Cabo da Roca (כף הסלע) שזו גם הנקודה המערבית ביותר של אירופה. נקודה בהחלט ראויה לציון. גם היום הנופים הימיים מדהימים ביופיים וכהרגלי לא הסתפקתי בלהגיע למגדלור, לצלם ולהמשיך הלאה. במקומות היפים עצרתי ממושכות וערכתי סיורים רגליים כדי לגלות נקודות צילום מעניינות, ובעיקר כדי להנות מיפי הבריאה.
רכבתי היום 315 ק"מ והוספתי 8 מגדלורים לאוסף.


Farol de Santa Marta
נבנה ב-1868. פעיל. מגדל מרובע בעל זרקור וגלריה כפולה. גובהו 20 מ'. המגדל צבוע כחול עם רצועות הקפיות אופקיות בצבע לבן והזרקור צבוע אדום. צופר ערפל המותקן בו משמיע צפירה בת 3 שניות כל 10 שניות. מגובה של 25 מ' מעל פני הים הוא משגר אלומת אור לבנה או אדומה (מותנה בכיוון) כל 4.5 שניות. מוצב סמוך מאוד למרינה גדולה ב- Cascais.

Farol da Guia
נבנה ב-1761. פעיל. מגדל אבן מתומן קוני בעל זרקור וגלריה. גובהו 28 מ'. המגדל מצופה אריחים לבנים מלבד מקצועות אבן. גג הזרקור צבוע אדום. מבני התחזוקה והתפעול משמשים גם למגורי הצוות. מגובה של 58 מ' מעל פני הים הוא משגר אלומת אור לבנה במשך שניה אחת ולאחריה הפסקה של שניה נוספת וחוזר חלילה. כמו כן הוא משגר באותו אופן אלומה אדומה לכיוון דרום מזרח. מגדלור זה הוא דוגמה יפה של ארכיטקטורת אמצע המאה ה-18. כבר ב-1537 החלו נזירים להתקין תאורת הכוונה באתר המגדלור שנבנה אחרי רעידת האדמה של 1955, רעידה שהרסה כמעט לגמרי את המנזר. לאוניות מגיעות משמש המגדלור כמנחה שייט לעבר ליסבון והוא אף משמש להנחיית אוניות יוצאות. הוא שופץ באופן יסודי בשנים 2002-03 ובנוי על קו החוף מערבית ל- Cascais.

Farol do Cabo Raso
פעיל. מגדל צילינדרי עגול מורכב מחלקים טרומיים של ברזל יציקה (בנוסח צרפתי אופייני), בעל זרקור וגלריה, צמוד לקומפלקס של מבני תחזוקה ותפעול חד ודו קומתי. גובהו 13 מ'. המגדלור צבוע אדום. מותקן בו צופר ערפל שמשמיע 2 צפירות בנות 4 שניות כל 60 שניות. מגובה של 23 מ' הוא משגר 3 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. מוצב בנקודה בה משנה היבשה כיוון בזווית ישרה ממערב לצפון, כ-8 ק"מ מערבית ל- Cascais.

Farol do Cabo da Roca
נבנה ב-1772. פעיל. מגדל אבן מרובע בעל זרקור וגליה, מתנשא מתוך מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי מאבן. גובהו 22 מ'. המגדל צבוע לבן והמקצועות עשויים אבן בלתי צבועה. הזרקור צבוע אדום. מגובה של 165 מ' מעל פני הים הוא משגר 4 הבזקים של אור לבן כל 18 שניות. זהו המגדלור הפורטוגלי הראשון שנבנה כולו כמגדלור בעוד שמגדלורים קודמים לו נבנו כתוספת לבניינים קיימים. מוצב על "כף הסלע" (Cabo da Roca) הנחשב לנקודה המערבית ביותר של אירופה. הרומאים כינו אותו "הכף הגדול" ואף מותקן בו שלט האומר כי "כאן נגמרת היבשה ומתחיל הים". למרות מיקומו הגיאוגרפי היחודי, מגדלור זה אינו נחשב חיוני כמו אלה שמצפון ומדרום לו, ולכן הוא נזנח תקופה ארוכה ולא הותקנו בו מערכות זרקור מתקדמות. בנוי על קצה יבשה מרהיב כ-12 ק"מ מערבית ל- Sintra.

Farol do Cabo Carvoeiro
נבנה ב-1886. פעיל. מגדל אבן צילינדרי מרובע, חסון למראה, בעל זרקור וגלריה, מתנשא מבסיס בדמות U של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 27 מ'. הבניינים צבועים לבן עם מקצועות עשויים אבן, הזרקור צבוע אדום. מגובה של 57 מ' מעל פני הים הוא משגר 3 הבזקי אור אדומים כל 15 שניות. כף Cabo Carvoeiro הוא אחד הבולטים בחוף הפורטוגלי אבל המגדלור המוצב בו אינו נחשב חשוב במיוחד ואורו האדום משמש בעיקר להנחיית כלי שייט לנמל הדייגים של Peniche. ניצב על לשון יבשה כ-3 ק"מ מערבית ל- Peniche.

São Martinho do Porto
מועד בנייתו לא ידוע. פעיל. תורן מתכתי מותקן על גגו של מבנה בטון מרובע דו קומתי המשמש לאחסנת הציוד. בגג המבנה קיימת גלריה. בקצה התורן מותקן זרקור. גובהו 12 מ'. מגובה של 12 מ' מעל פני הים הוא משגר אלומת אור אדומה דועכת כל 6 שניות. מגדלור זה עובד ביחד עם אחיו הקטן המוצב קרוב יותר לים ונמוך ממנו. הגבוה הוא "האחורי" והנמוך הוא "הקדמי". יחד הם יוצרים קו דמיוני שלאורכו מתקרבות האוניות לנמל, כאשר משיט הספינה צריך להקפיד על כך שאור האחורי יהיה כל הזמן בדיוק מעליו של הקדמי. שניהם מוצבים מזרחית למפרץ São Martinho do Porto.

Farol da Nazaré
נבנה ב-1903. פעיל. מבנה זרקור עגול מתכתי, צבוע אדום, מותקן על גגו של מבצר São Miguel שנבנה ב-1577. מותקן גם צופר ערפל המשמיע צפירת אזהרה בת 10 שניות כל 35 שניות. מגובה של 50 מ' מעל פני הים הוא משגר אלומת אור לבנה בת 2 שניות ולאחריה הפסקה של שניה אחת וחוזר חלילה. המבצר בנוי על קצה לשון יבשה חדה וצוקית, מערבית לעיירה Nazare, שחוף הים שלה ידוע בתנאי גלישה מצויינים.

Farol do Penedo da Saudade
נבנה ב-1912. פעיל. מגדל מרובע בעל זרקור וגלריה, צמוד לקומפלקס מבני תחזוקה ותפעול בנויים מלבנים. מגובה של 55 מ' מעל פני הים הוא משגר 2 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. בשנים 1997-98 שופצו ושוחזרו המגדלור והמבנים שלו. ניצב כ-800 מ' צפונית ל- São Pedro de Moel.



הכף הגדול
מדרום קוריאה -הוא מצלם אותה
ועכשיו היא אותו
הכף הגדול
הכף הגדול






מה קורה שם למטה
קדמי ואחורי




"זה לא אומר שאני "הפועל
18.6.2018

תגובה 1:

  1. נתן היקר, איך הימים עוברים ואתה מתקדם בקצב מסחרר!
    היום למדתי מילה חדשה - מקצוע.
    Nazare אכן נהדרת לגלישה, החופים צפונית לעיירה מקסימים ממש. נכון שהתנועה בכבישים הראשיים דלילה למדי? לי זה היה נראה חריג בהשוואה לשאר היבשת.

    השבמחק