Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום רביעי, 20 ביוני 2018

אוהב הפתעות

בבוקר, לפני שאני מניע, אני טוען אל תוך Google Meps את מסלול היום כולו או אל תוך Waze את היעד הראשון. לא מכין את עצמי ערב קודם, לא בודק מסלולים, ובעיקר לא מתעניין באלו מגדלורים אני אמור להפגש באותו יום. סומך על עצמי שהכנתי תוכנית ראויה מכל בחינה, שבדקתי דרכי גישה לכל מגדלור, שבחרתי במגדלורים מעניינים. חודשים רבים עמלתי על הכנת התוכנית, שיניתי, ביטלתי, שיפרתי, התייעצתי, קראתי ולבסוף נולדה התוכנית. זה הילד, לטוב ולרע. ובבוקר כאמור, כשאני יוצא לדרך, אני שם פני אל הלא נודע. יודע רק בכללי כמה ק"מ אני אמור לרכוב וכמה מגדלורים אני אמור לבקר. אין לי מושג קלוש באיזה כבישים אשתמש, האם במהירים, האם לאורך החוף, ואולי בדרכים הרריות. נהנה מהשיכחה. אוהב להגיע לפיתול האחרון שמעברו מתגלה לי לפתע המגדלור, להרגיש לרגע שמעולם לא נתקלתי בו ואז לומר לעצמי "אה, זה, כן, נזכר בו – איזה כף שהגעתי אליו". הוא שאמרתי, אוהב הפתעות, זה מעצים את החוויה.
היום הייתה לי הפתעה נוספת. עצרתי לנפישת צהרים במסעדת דרכים. בד"כ אני משיב את נפשי בדרך, במהלך היום, עם חטיף או כריך בתחנת דלק. הפעם איזה חוש אמר לי לעצור והתיישבתי על מרפסת המסעדה, בצל, בתוך בריזה נעימה. מלצרית צעירה שאלה בספרדית, התחלתי להסביר באנגלית שאני צמחוני ולא אוכל ..... ואז היא עצרה אותי באנגלית ראוייה לגמרי, אמרה שאין להם תבשילי ירקות אבל הציעה לי הצעה מפתיעה. "אתה תגיד לי מה אתה רוצה שנכין ואני אשתדל שנעמוד באתגר". ללא היסוס אמרתי "סלט, רוצה סלט. עגבניות, מלפפונים, פלפלים, חסה, בצל, שמן זית, מיץ לימון או חומץ בלסמי, מלח. זה מה אני רוצה". חייכה לה הנערה, אמרה שמלפפונים ופלפלים אין, כל השאר יש ויהיה בסדר. דקות ספורות אח"כ הגיע הסלט, ענקי, וגם קערית לחם, וקולה זירו – ואני מתחיל לחגוג. כמעט ושכחתי טעמו של סלט ראוי. הנאה גסטרונומית אמיתית. מה צריך הבנאדם? מגדלורים והפתעות. אוהב הפתעות.
אה, ועוד דבר, כמעט ושכחתי. היום עברתי בעיר ויגו, ומיד נזכרתי בקבוצת הכדורגל סלטה ויגו ובשחקן הישראלי הראשון ששיחק בליגה הספרדית. חיים רביבו שיחק בקבוצה הזו במשך 4 שנים (לפני 20 שנה) והביא אז כבוד גדול לכולנו. טעם של חיים רביבו עמד באוויר (סתם, סתם).
ומעיניין לעיניין באותו עיניין. אחרי שפורטוגל ניצחה היום את מרוקו, ספרד חייבת לנצח את חמינאי וחבר מרעיו. מקווה שיעשו זאת בגדול. המשחק מתחיל בעוד חצי שעה ואני מפסיק כאן את הכתיבה ומפרסם את הפוסט, כמו שהוא נראה כרגע. אחרי המשחק אמשיך.
ספרד ניצחה 0:1 את אירן ושמחתי כפולה. פעם אחת על הניצחון הספרדי ופעם שניה על ההפסד האירני.
היום רכבתי 309 ק"מ והוספתי 8 מגדלורים (סה"כ 127 עד כאן).

Faro de Cabo Silleiro
נבנה ב-1924. פעיל. מגדל אבן מתומן בעל זרקור וגלריה צמוד למבנה תחזוקה ותפעול גדול תלת קומתי. גובהו 30 מ'. המגדל צבוע אדום עם פסים הקפיים לבנים. הזרקור אדום. המבנה צבוע לבן עם מקצועות אבן אפורה. מגובה של 85 מ' משגר הזרקור 3 הבזקים של אור לבן בתבנית 1+2 כל 15 שניות. כף Cabo Silleiro בולט מאוד אל תוך הים בכניסה הדרומית למפרץ ויגו ומגדלור כאן הוא מאוד חיוני עבור כלי שייט המתקרבים לויגו ולכל הנמלים של גליסיה. מוצב קרוב לכביש החוף כ-8 ק"מ דרומית מערבית ל- Baiona.

Faros De Galicia
נבנה ב-2007. פעיל. מגדל בטון עגול בלתי צבוע, מותקן מרכזית על מבנה חד קומתי. גובהו 15 מ'. מגובה של 25 מ' מעל פני הים הוא משגר אלומות אור לבנות, אדומות או ירוקות (מותנה בכיוון) כל 4 שניות. מוצב ב- Nigrán, אתר נופש צפונית לעיר Baiona.




Mirador Faro da Guía
מועד בנייתו לא ידוע. פעיל. מגדל עגול צבוע לבן בעל זרקור וגלריה. גובהו 9 מ'. מגובה של 37 מ' מעל פני הים הוא משגר אלומת אור לבנה בתבנית 1+2 כל 20 שניות. בנוי על הגדה הדרומית של מפרץ ויגו, צפונית לעיר Vigo.





Faro de Corrubedo
נבנה ב-1854. פעיל. מגדל גרנית עגול בעל זרקור וגלריה, מותקן על מבנה תחזוקה ותפעול חצי עגול. גובהו 14 מ'. המגדל אינו צבוע, המבנה צבוע לבן, הזרקור אפור מטלי. מותקן בו צופר ערפל המשמיע 5 פרצי קול כל 60 שניות. מגובה של 32 מ' מעל פני הים הוא שולח 5 הבזקי אור לבן בתבנית 2+3 כל 20 שניות. כף Cabo Corrubedo נחשב לאחד המסוכנים בספרד כיוון שהוא בעומק קטן מתחת למים חודר עמוק אל תוך הים. הצורה החצי עגולה של המבנה נועדה להקטין למינימום את ההתנגדות לרוח. המגדלור מותקן בקצה הכף כ-1.5 ק"מ מערבית לעיר Corrubedo.

Faro Do Rebordiño
נבנה ב-1909. פעיל. מגדל פלדה יצוקה, צילינדרי עגול, בעל זרקור וגלריה, צמוד לחזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי. גובהו 8 מ'. המגדל צבוע לבן, כיפת הזרקור אפורה מטלית. המבנה צבוע לבן וגגו אדום. מגובה של 18 מ' מעל פני הים הוא משגר 2 הבזקי אור אדומים כל 7 שניות. מוצב על דרך החוף כ-1 קילומטר דרומית מזרחית ל-Muros, ומשמש לסימון הכניסה לנמל העיר.

Faro de Monte Louro
נבנה ב-1862. פעיל. מגדל גרנית משושה בעל זרקור וגלריה, צמוד לחזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול קטן. גובהו 7 מ'. המגדל אינו צבוע, כיפת הזרקור צבועה לבן, המבנה צבוע לבן עם מקצועות אבן וגגו אדום. מגובה של 27 מ' מעל פני הים הוא משגר 3 הבזקים של אור לבן בתבנית 1+2 כל 12 שניות. מוצב בקצהו של חצי אי המצביע לכיוון דרום ומגן על מפרץ Ría de Muros e Noia מצפון, בערך 3 ק"מ דרומית לעיר Louro.

Faro de Lariño
נבנה ב-1921. פעיל. מגדל אבן צילינדרי מתומן בעל זרקור וגלריה, צמוד לחלקו האחורי של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 14 מ'. המגדל אינו צבוע, הזרקור אפור מטלי, המבנה צבוע לבן עם מקצועות אבן וגגו אדום. משגר מגובה של 27 מ' מעל פני הים 3 הבזקים לבנים או אדומים (מותנה בכיוון) כל 9 שניות. למרות שבנייתו הושלמה ב-1913 הוא הופעל רק לאחר שמלחמת העולם הראשונה הגיעה לקיצה. מותקן על לשון היבשה של Lariño.

Faro de Corcubión
נבנה ב-1860. פעיל. מגדל גרניט צילינדרי מתומן בעל זרקור וגלריה, סמוך אל חזיתו של קוטג' תחזוקה ותפעול חד קומתי. הזרקור הוחלף לאחר, מודרני, מופעל באנרגיה סולרית. גובהו 8 מ'. המגדל אינו צבוע, המבנה צבוע לבן עם מקצועות אבן. משגר מגובה של 27 מ' מעל פני הים 5 הבזקי אור לבנים כל 13 שניות. מוצב בקצה חצי אי המסמן את הכניסה המערבית למפרץ Ría de Corcubión.


20.6.2018












4 תגובות:

  1. סלט מנצח מגדלור אתה מזלזל במשימה?

    השבמחק
    תשובות
    1. צריך לתדלק את הגוף כדי שהמגדלורים יחזרו לכותרות (-:

      מחק
  2. ואף מילה על המיבנה בתוך הים...בויה? אבל בויה צפה
    האירנים היו מעצבנים, שיחקו בונקר, רק אחרי שחטפו גול קצת השתחררו,אבל לא עזר להם. בנוסף הם חבורת תינוקות בכיינים.
    אני מתענינת -האם גר מישהו במיבני התיפעול? האם מגיעים "לתפעל" את המיגדלור, פעם ביום, שבוע, חודש?
    איך זה עובד?

    השבמחק
    תשובות
    1. על פי עדות ראיה בלבד. הרוב המכריע של הפעילים אכן מיושבים. אלה שנראים מוזנחים, כנראה שלא.המגדלורים פועלים בשעות החשכה. לא מתמצא בשגרת הטיפולים. חן חן על ההתעניינות.

      מחק