Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום חמישי, 14 ביוני 2018

שניים במחיר של אחד ושלישי הגבוה בספרד

עד הצהרים מעונן וערפילי ואח"כ בהיר ושטוף שמש. זה פחות או יותר מה שיש לי להגיד על יום הרכיבה הזה. זה כמובן לא יכול להגמר ככה. אני עדיין לא נמצא במצב של תשישות נפשית ו/או גופנית כדי שאוכל להרשות לעצמי פינוק של מיטה מזמינה בשמונה בערב. בכוח אגרד משהו, בכל זאת קצרתי 9 מגדלורים (שיא יומי חדש) וביליתי על האוכף 8 שעות ברוטו, למרות שמבחינת הקילומטראז' היה זה יום ממוצע. כשיצאתי בבוקר מהמלון התחלתי לטפס לכיוון המגדלור הראשון Carnero)) הנמצא מעברו המערבי של מפרץ גיברלטר, כאשר את אחיו כזכור, המגדלור של "נקודת אירופה" ביקרתי רק אתמול והוא מוצב למרגלות צוק גיברלטר, בחלק המזרחי של המפרץ. אין פלא לכן שככל שטיפסתי הלך ונפרש לפני, משמאלי, מפרץ גיברלטר על שלל האוניות המפליגות או עוגנות בתוכו, כשממול, למרות שהיה ערפילי משהו, ניתן היה להבחין בצוק גיברלטר במלוא תיפארתו. משם ועד למגדלור השני רכבתי רוב הזמן בדרכים הרריות ובתוך עננים שישבו על רכסי ההרים וגם למטה מהם. מרגישים כבר כאן את השפעתו של האוקינוס האטלנטי. כמו בגיברלטר, גם כאן נושבות רוחות מערביות חזקות והשטח, לאן שלא מביטים, מכוסה בצפיפות רבה באין ספור טורבינות רוח להפקת חשמל. וגם הרבה חוות גידול בקר מצויות בשטח, וככל שיכולתי להבחין היו ביניהן גם חוות של פרים שחורים בעלי קרניים מזדקרות לפנים, מהסוג של מלחמות השוורים.
המגדלור השני היה חת'חת אכזבה והזכיר לי את "זה לא כל כך נעים לראות גן סגור" (לא סובל את יהונתן גפן אבל אוהב מאוד את יהודית רביץ). השער על הכביש המוביל למגדלור היה נעול כשהוא, בניגוד לשערים נעולים אחרים הנמצאים ממש סמוך למגדלור, היה במרחק גדול ממנו, מה שמנע צילומים נאותים לטעמי. חבל, כי יש בו משהו יחודי במגדלור זה, גרם מדרגות ספירלי חיצוני סביב תורן מרכזי המוביל אל דלת הכניסה המותקנת בחצי גובה המגדל. מה שעוד יותר מרגיז היה שמרגע זה ואילך, לאורך כל היום, יהודית רביץ והשיר נכנסו לראשי ולא הרפו.
Trafalgar
גם המגדלור הרביעי (Trafalgar) ראוי לאיזכור מיוחד ושוב בגלל מחסום. גם כאן המחסום מוצב על הדרך המובילה למגדלור במרחק ניכר ממנו והסיבה לכך נעוצה כנראה בעובדה שלעיתים הדרך מתכסה בחולות נודדים המצויים בשפע בסביבה. הפעם לא ויתרתי, השארתי את ההארלי סמוך למחסום וצעדתי אליו רגלית, כמו הרבה אנשים אחרים. היה משתלם, המגדלור מרשים ומהכף עליו הוא מוצב מתגלות תמונות נוף ימיות מרהיבות. בעודי צועד חזרה הגיע ג'יפ משטרתי, עצר לידי ואחד השוטרים שאל האם ההארלי שם ע"י המחסום שלי. הסביר לי שכאן, בספרד, לא עושים שטויות כאלה, לא משאירים קסדה ותיק ומעיל על אופנוע ללא השגחה. מעוצמת הרחמים על אדם בלתי שפוי כמוני הציעו לי טרמפ חזרה. כמובן שנעניתי ברצון (לקסדה, לתיק ולמעיל – שלום).
שנים נוספים Rota 1 & Rota 2)הם אלה שבזכותם מצאתי כותרת לבלוג. שום דבר מיוחד פרט לעובדה שהם נמצאים בסמיכות יתרה זה לזה ובעצירה אחת זכיתי לצוד שניים. וכמובן שאין להתעלם מהמגדלור השמיני של היום Chipiona)), המגדלור הגבוה בספרד. יפה, מרשים, עוצמתי, גבוה.
היום כאמור הוספתי 9 מגדלורים לרשימה (סה"כ 82) ורכבתי 260 ק"מ.



Faro Punta Carnero
נבנה ב-1874. פעיל. מגדל אבל עגול בעל זרקור וגלריה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 19 מ'. המגדל בלתי צבוע, הזרקור אפור מטלי. מותקן בו צופר ערפל המשמיע קולו בקוד מורס “K” (ארוך-קצר-ארוך) כל 30 שניות. משגר מגובה של 42 מ' מעל פני הים 4 הבזקי אור לבנים או אדומים (מותנה בכיוון) כל 20 שניות. מוצב בקצה המערבי של מפרץ גיברלטר, כ-10 ק"מ דרומית ל- Algeciras.

Faro de Camarinal
נבנה ב-1989. פעיל. מגדל אבן עגול שהוסב למגדלור ע"י הוספת זרקור המותקן על גבי מבנה מתכת על גגו. גובהו 20 מ'. המגדל הבלתי צבוע נבנה במאה ה-16 כמגדל שמירה. מבנה מדרגות ספירלי סביב תורן מרכזי מוביל אל דלת הכניסה המותקנת בחצי גובה המגדל. מגובה של 75 מ' מעל פני הים משגר הזרקור שתי אלומות אור לבנות כל 5 שניות. מוצב על צוק בסמיכות לעיירה Camarinal.

Plaza del Faro Chico, Barbate
נבנה ב-1980. פעיל. מגדל בטון צילינדרי עגול עליו מותקן חדר תפעול מתומן שמעליו הזרקור. גובהו 18 מ'. צבוע לבן עם שתי רצועות הקפיות שחורות. מגובה של 22 מ' מעל פני הים הוא משגר 2 הבזקי אור לבנים כל 7 שניות. מוצב על החוף ב- Barbate, כ-8 ק"מ מזרחית לכף טראפלגאר.


Faro de Cabo Trafalgar
נבנה ב-1862. פעיל. מגדל עגול לבן בעל 8 צלעות אורכיות עם זרקור וגלריה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 34 מ'. מגובה של 51 מ' מעל פני הים הוא משגר 3 הבזקי אור לבנים בתבנית 1+2 כל 15 שניות. ב-1926 הותקן עליו זרקור גדול יותר ולכן חוזק המגדל באמצעות 8 הצלעות האורכיות. הוא מוצב בנקודת הכניסה הצפונית למיצר גיברלטר, מקום מפורסם וידוע בו הביס הצי הבריטי (בפיקודו של נלסון שנהרג בקרב זה) את ציי צרפת וספרד ב-21 לאוקטובר 1805, בקרב הידוע בשמו "קרב טרפלגר".

Mirador Faro de Cabo Roche
נבנה ב-1986. פעיל. מגדל שמירה מרובע צילינדרי מאבן בעל בסיס בצורת פירמידה, שעל גגו מותקן זרקור וגלריה הנסמכים על 4 עמודי (רגלי) בטון. גובהו 20 מ'. המגדלור צבוע צהוב בהיר, הזרקור אפור מתכתי. מגדל השמירה נבנה בסוף המאה ה-16. מגובה של 45 מ' מעל פני הים הוא משגר 4 הבזקי אור לבנים כל 24 שניות. מוצב בכף Cabo Roche, כ-2.5 ק"מ דרומית לעיר הקרויה על שם הכף.

El faro de Rota 1
נבנה ב-1980. פעיל. מגדל בטון צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה כפולה, צבוע לבן עם רצועה הקפית אחת אדומה. הזרקור אפור מטלי. גובהו 28 מ'. משגר את אורו מגובה של 34 מ' מעל פני הים בעיר Rota.














El faro de Rota 2
נבנה ב-1910. בלתי פעיל. הזרקור מותקן על גבי קשת מעבר בסמוך לנמל בעיר Rota.











Faro de Chipiona
נבנה ב-1867. פעיל. מגדל אבן עגול בעל זרקור וגלריה, בנוי על בסיס מרובע ארבע קומתי עשוי אבן ומתנשא מחזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי לבן. המגדלור אינו צבוע. גובהו 63 מ' והוא המגדלור הגבוה בספרד. הוא גם המגדלור המסורתי השביעי בגובהו בעולם. מגובה של 69 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק לבן כל 10 שניות. משמש למעשה כמגדלור מנחה גישה לסבילייה. מוצב ב- Chipiona, כ-6 ק"מ דרומית מערבית לשפך הנהר Río Guadalquivir.



















Faro de Bonanza
נבנה ב-1865. פעיל (הופעל מחדש ב-2008). מגדל לבנים אדומות מתומן העומד על בסיס מרובע בעל זרקור צבוע לבן. בשנים 1897-1982 שימש כמגדלור הכניסה לנהר Guadalquivir. ב-1982 הופסקה פעולתו בעת שהותקנו מצופי הנחייה בכניסה לנהר לאורך התעלה. מגובה של 22 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 5 שניות. מוצב בקצה הדרומי של הרציף המסחרי בעיר Bonanza על הגדה המזרחית של הנהר Río Guadalquivir, בפיתול הראשון קרוב לשפך.

רואים את צוק גיברלטר מהעבר השני של המפרץ
מעורפל עד הצהרים


זה לא כל כך נעים לראות שער סגור
עם זום מקסימלי רואים בכל זאת את גרם המדרגות הלוליני






Trafalgar מחסום
חילוץ בקרבת המחסום
הולכים רגלית למגדלור


Trafalgar מגדלור






הגבוה בספרד
כאן אני ישן הלילה
וכאן ישן ההארלי
14.6.2018













תגובה 1:

  1. הי נתן,
    אני ממש נהנית לראות את כל הצילומים המופלאים הללו. לא חושבת שהייתי זוכה להזדמנות לראות אותם לולא הבלוג שלך. אז דע לך שלא רק אתה נהנה וכדברי מאן דהוא: ההנאה של האחרים מהנה גם אותך...

    השבמחק