Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום ראשון, 17 ביוני 2018

דרום מערב אירופה

אתמול רכבתי שעתיים וחצי עד המגדלור הראשון. הבוקר 20 דקות בלבד. הגעתי אליו כשקורי השינה עדיין לא סרו מעיניי. איזו התחלה טובה ליום נהדר בהמשך. הפינה הדרום מערבית של חצי האי האיברי, האזור בו רכבתי היום, עשירה בלשונות יבשה החודרות אל תוך האוקינוס האטלנטי ובכך יוצרות מפרצים אין ספור, כאשר ברוב המקרים לשונות אלה מסתיימות במצוקים מרהיבים שאירוזיית הגלים עושה להם רק טוב. כמה יפה. רוב רובה של הרכיבה הייתה לאורך החוף, בכבישים איטיים, חשופים להשפעתו של האוקיינוס. דיונות חוליות נושקות לכבישים ובעיקר מה שקורה זו הרוח. משבים מערביים חזקים ומשני כיוון מלווים אותי במהלך כל היום וזה ניכר במאמץ שיש להשקיע בייצוב האופנוע ובשמירה על רכיבה בנתיב ללא סטיות. אין ספק שהמנצח של היום, ובגדול, הוא המגדלור Piedade, לא בזכות המגדלור עצמו אלא בזכות המיקום שלו. התמונות שלהלן ממחישות זאת היטב.
בניגוד למגדלורים הקודמים בהם ביקרתי עד כה, הרי שמגדלורי היום היו עמוסים במבקרים רבים, תיירים ממדינות זרות וגם תושבים מקומיים. מגיעים באוטובוסים, ברכבים פרטיים, באופנועים וגם באופניים. הרבה מאוד רוכבי אופניים. דיי ריחמתי עליהם על המאמץ שנדרש מהם לרכוב ברוח הזאת. ההארלי שלי דווקא לא התלונן. הרבה מומנט יש לו במותניו, ובכלל על צמיגיו החדשים הוא מרגיש מצויין. במגדלור האחרון חיכה לי על חוף היום מראה יוצא דופן – קיבוץ צפוף של תילי אבנים מעשה ידי אדם. גם אני הוספתי אבן אחת על אחד התילים. רעיון יפה שבטח עומד משהו מאחוריו.
היום רכבתי 319 ק"מ ונוספו 8 מגדלורים. סה"כ 97 עד כה.

Vilamoura Lighthouse

מועד בנייתו לא ידוע. פעיל. מגדל בקרה מבטון, צילינדרי עגול, עליו מותקן הזרקור כשהוא עומד על מבנה מתכתי. 16 מ' גובהו. מגובה של 18 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 5 שניות. מותקן בתוך ומשמש את מעגן היאכטות הגדול של הכפר Vilamoura, כ-20 ק"מ מערבית לעיר Faro.


Farol de Alfanzina
נבנה ב-1920. פעיל. מגדל מרובע בעל זרקור וגלריה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול מורכב, חד קומתי. גובהו 23 מ'. חזיתו של המגדל מצופה אריחים לבנים. הזרקור צבוע אדום. משגר מגובה של 56 מ' מעל פני הים 2 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. מוצב על כף סלעי במרחק של 15 ק"מ דרומית מערבית ל- Lagoa.

Farol da Ponta do Altar
נבנה ב-1893. פעיל. מגדל צילינדרי מרובע בעל זרקור וגלריה, מתנשא מחזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 10 מ'. המבנה צבוע לבן עם גג אדום. מגובה של 32 מ' מעל פני הים הוא משגר אלומת אור לבנה במשך 2 שניות כל 5 שניות. מוצב על כף נישא, מזרחית לכניסה לנמל Portimão.


Farol da Ponta da Piedade
נבנה ב-1913. פעיל. מגדל מרובע צילינדרי, צמוד לחזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 10 מ'. המגדל בלתי צבוע והזרקור צבוע אדום. מגובה של 51 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 7 שניות. מוצב בקצה צוק כ-2.5 ק"מ דרומית ל-Lagos.



Farol de Sagres
נבנה ב-1960. פעיל. מגדל בטון מרובע בעל זרקור וגלריה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. המגדל הינו בטון בלתי צבוע, הזרקור לבן עם גג אדום. גובהו 13 מ'. מגובה של 53 מ' מעל פני הים הוא משגר אור אדום למשך שניה, הפסקה של שניה וחוזר חלילה. מוצב בקצה לשון היבשה כ-2 ק"מ דרומית ל-Sagres, בתוך מתחם המצודה ההיסטורית Fortaleza de Sagres.

Farol do Cabo de São Vicente

נבנה ב- 1846 ונבנה שוב מחדש ב-1908. פעיל. מגדל אבן צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממבנה תחזוקה ותפעול מורכב, דו ותלת קומתי. גובהו 28 מ'. המגדל אינו צבוע, הזרקור צבוע אדום ומבנה התחזוקה והתפעול צבוע לבן עם גגות אדומים. מותקן בו צופר ערפל המשמיע 2 צפירות בנות 5 שניות כל 30 שניות. מגובה של 86 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 5 שניות. מגדלור זה הוא אחד המפורסמים בעולם ונחשב למפורסם ביותר בפורטוגל. הוא מוצב על כף וינסנט הקדוש, הנקודה הדרום מערבית של יבשת אירופה, נקודה אליה ניווטו ספינות שהגיעו לאירופה מאפריקה ומהמזרח. כבר בתחילת המאה ה-16 שוגרו אורות סיוע לניווט ממנזר שהיה בנוי על הכף, מנזר שנהרס בפשיטה שנערכה עליו ב-1587. מגדל חדש הוקם ב-1606 והמגדל הנוכחי, שהוכנס לפעולה ב-1846, סבל שנים רבות מרמת תחזוקה ותפעול ירודה עד שב-1897 החלה עבודת שיקום עמוקה שהסתיימה ב-1908, במסגרתה הותקן זרקור בעל עדשות פרסנל שמעולם לא נבנה גדול כמוהו. ב-1982 הועבר הזרקור לפעילות אוטומטית. כיום יש בו גם מרכז מבקרים קטן הכולל מוזיאון. מוצב על צוקיו של הכף Cabo de São Vicente, כ-7 ק"מ מערבית ל- Sagres.

Farol Cabo Sardão
נבנה ב-1915. פעיל. מגדל מרובע בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול ארוך חד קומתי. גובהו 17 מ'. צבעו לבן והזרקור אדום. משגר מגובה של 68 מ' מעל פני הים 3 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. מוצב על צוקים אנכיים ממערב לכפר Cavaleiro.


Farol de Milfontes
מועד בנייתו לא ידוע. פעיל. בניין בגובה של 5 מ' עליו שבחזיתו לכיוון הים, בחלקו העליון, מותקן זרקור מרובע קטן. הבניין יצוק בטון שבחלקו מצופה אריחים לבנים. מגובה של 23 מ' הוא משגר הבזק אור לבן כל 3 שניות. מותקן בחלק הצפוני של הכניסה לנהר Mira ב-Vila Nova de Milfontes.











הגבוה זה לא המגדלור












האריה

בכניסה למצודה
המגדלור במתחם המצודה




ככה רואים את הרוח
עטופה בגלל הרוח




לא ברור מה זה ולמה זה


16.6

3 תגובות:

  1. אף פעם לא ממש הקדשתי מחשבה למגדלורים . תמיד חשבתי שהם עומדים במקומם משחר הימאות. מעניין לראות שרבים מהם נבנו במאה העשרים בכלל. למדתי משהו. לדעתי היום אתה מגיע לקובה דה רוקה. שאפו.

    השבמחק
  2. זה יהיה מדליק תרתי משמע לראות תצלום אחד של מגדלור בפעולה, שצולם בשעת החשכה. בתנאי שמקום לינתך בקרבתו.

    השבמחק
  3. החוף עם האבנים נקרא Patacho beach והוא מפורסם בגלל הספינה הטרופה המעלה חלודה שם כבר כמה שנים, ונחשב יפה לביקור ולצילום.

    השבמחק