Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום שלישי, 19 ביוני 2018

הגבוה בפורטוגל ואני שוב בספרד

היום סיימתי את מסעי בפורטוגל והיה דווקא מעניין. עשיתי הכרה עם המגדלור העתיק ביותר בפורטוגל, עם המגדלור הגבוה ביותר בפורטוגל ואם אחד בעל מבנה לא מקובל, מאוד יחודי, שהוכרז בשל כך כנכס לאומי ואנדרטה הסטורית. הרכיבה היתה רגילה לכל דבר, להוציא קטע הררי קצר אחרי המגדלור השני שהיה אחד המשובשים שהכרתי.
תוך כדי רכיבה היום התנסייתי בכמה חוויות שליליות והחלטתי שאם לא יהיה לי משהו יותר מעניין לכתוב בפוסט היומי, אצרף רשימה של דברים השנואים עלי כשאני רוכב רכיבות מרטוניות. אני מניח שקהילת הרוכבים תסכים עימי ואולי מי מהם יוסיף נקודות דומות.
להלן הרשימה:
1. מכשולי האטה בכביש (במפים) - לא טוב לגב, לא טוב לוועווס
2. כבישים שבנויים מאבנים מרוצפות - לא טוב לגב, לא טוב לוועווס
3. פספוס פנייה/יציאה כשהפרסה הקרובה רחוקה מאוד
4. כשהמתדלק בתחנה מתעקש לתדלק בעצמו
5. את עמדות ה- Toll
6. את המשקף הקדמי כבית קברות ל- Bugs
7. לבקש עזרה שידחפו/ימשכו אותך אחורה
8. גשם קל, גשם כבד, גשם בכלל
9. יום קיץ לוהט, יום חורף מקפיא
10. שעות הדאגה לאופנוע שחונה ברחוב חשוף לכל חורש רע

היום רכבתי 333 ק"מ והוספתי לאוסף 8 מגדלורים. סה"כ יש לי כבר 119.




Farol de Santa Catarina
נבנה ב-1886. בלתי פעיל מאז 1968. מגדל מתכת יצוק בעל זרקור וגלריה, צבוע כולו אדום. גובהו 10 מ'. יתכן שהוא פעיל עדיין בשעות היום כשהוא מוצב בתוך מתחם ומאחורי החומות של מבצר סנטה קטרינה בחלק הצפוני של הכניסה לנהר Rio Mondego בעיר Figueira da Foz.


Farol do Cabo Mondego
נבנה ב-1922. פעיל. מגדל צילינדרי מרובע בעל זרקור וגלריה, צמוד לשני מבני תחזוקה ותפעול חד קומתיים. גובהו 15 מ'. המבנים צבועים לבן עם מקצועות בנויים מאבן. מותקן בו צופר ערפל המשמיע צפירה אחת כל 30 שניות. מגובה של 97 מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור לבן כל 5 שניות. מוצב בקצהו המערבי של רכס ששמו "דרך צלחה", פיסת היבשה האחרונה הנראית לספינות מתרחקות, כ-5 ק"מ צפונית מערבית ל- Figueira da Foz.

Farol da Barra
נבנה ב-1893. פעיל. מגדל אבן עגול בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי. גובהו 62 מ' והוא המגדלור הגבוה ביותר בפורטוגל. צבוע טבעות הקפיות אופקיות בצבעי אדום לבן לסרוגין. הזרקור צבוע אדום. מגובה של 66 מ' מעל פני הים הוא משגר 4 הבזקי אור לבנים כל 13 שניות ובנוסף, מגובה של 54 מ' 4 הבזקי אור ירוקים כל 4 שניות. כיוון שהוא מוצב ישירות על החוף הוא חשוף לסופות האוקינוס האטלנטי וב-1935 סופה עזה במיוחד סחפה את בנין אותות הערפל ולכן נבנו עבורו חומות הגנה. באופן יוצא דופן מותקנת במגדלור מעלית שהותקנה ב-1958, מעלית הנעה במרכזו של מעלה מדרגות ספירלי. מוצב כאמור בחוף הים, על הגדה הדרומית של שפך הנהר Ria de Aveiro.

Farol de São Miguel-O-Anjo
נבנה ב-1527. בלתי פעיל. מגדל אבן צילינדרי מרובע שגובהו 8 מטר, צמוד לכנסיה חד קומתית. מגדלור עתיק זה נבנה כדי לפתח את הישוב דאז פורטו כנקודת מסחר נוספת לליסבון בתקופה שבה התפתח מאוד הקשר בין פורטוגל למזרח ולצפון אירופה. נחשב למגדלור העתיק ביותר בפורטוגל. מוצב על מזח שובר הגלים הישן של הכניסה לנהר Rio do Ouro.

Farol de Leça
נבנה ב-1926. פעיל. מגדל לבן עגול מבטון מזויין בעל זרקור וגלריה. הזרקור צבוע אדום. מבנה התחזוקה והתפעול הדו קומתי המקיף אותו שימש בשנים 1926-62 כבית ספר למפעילי מגדלורים. גובהו 46 מ'. מגובה של 57 מ' מעל פני הים הוא משגר 3 הבזקי אור לבנים כל 14 שניות. מגדלור זה החליף מגדלור קטן יותר שנבנה ב-1916 במיקום צפוני יותר. בנוי על החוף צפונית ל- Matosinhos, סמוך לחוות מיכלי דלק ענקית.

Farol de Regufe
נבנה ב-1892. לא פעיל. מגדל ברזל יצוק בעל שלוש רגליים וצינור מרכזי, צבוע אדום, בעל זרקור וגלריה. גובהו 22 מ'. בשל מבנהו היחודי שופץ ושוחזר, וב-1955 הוכר כאנדרטה היסטורית. 2 אחרים כמותו נמצאים בארגנטינה. מוצב מזרחית למרינה של Póvoa de Varzim.


Farol de Esposende
נבנה ב-1922. פעיל. מגדל ברזל יצוק עגול בעל זרקור וגלריה, עומד על בסיס בטון עגול בסמוך לקומפלקס תחזוקה ותפעול דו קומתי. גובהו 15 מ'. המגדל צבוע כולו אדום והמבנה הסמוך צהוב בהיר. מגובה של 20 מ' הוא משגר הבזק אור לבן כל 5 שניות. מוצב בצד הצפוני של שפך הנהר Rio Cavado ב- Esposende.

Farol de Montedor
נבנה ב-1908. פעיל. מגדל אבן מרובע בעל זרקור וגלריה מתנשא מתוך מבנה תחזוקה ותפעול ענק בצורת U בנוי אבן. גובהו 28 מ'. המבנים אינם צבועים, הזרקור צבוע אדום. מותקן בו צופר ערפל המשמיע 3 צפירות בנות 2 שניות כל 25 שניות. מגובה של 103 מ' מעל פני הים הוא משגר שני הבזקי אור לבנים כל 9.7 שניות. זהו המגדלור הצפוני ביותר בפורטוגל ומוצב ב- Montedor, כ-8 ק"מ צפונית ל- Viana do Castelo. האחרון בפורטוגל.





בדרך מהשני לשלישי
ליד השישי. אם לא היתה עוברת רכבת לא הייתי מבחין בפסים. דשא אמיתי
יש גם ירח
19.6.2018

4 תגובות:

  1. Iron tossic and porcelain eggs - Keep them

    השבמחק
  2. יש לי תוספת לרשימה - רוח צד חזקה.

    השבמחק
  3. מבני התחזוקה הגדולים הספונים למגדלורים לעיתים בולעים
    אותם בתוכם.לאיזו תחזוקה כל כך מורכבת, נזקקו המגדלורים?
    ארגז כילים וסולם מתקפל נראה בהחלט מספיק.
    כנראה שהמגורים במקום הפכו להיות משרה +לינה 24/7+תוספת משפחה.

    השבמחק