Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום רביעי, 13 ביוני 2018

חזרתי

היום חזרתי לעבודה לאחר שניכפתה עלי חופשה שלא מרצון בת 4 ימים. כזכור, בשבת האחרונה הלך לי הטאייר הקדמי. באותה שבת הגעתי למגדלור אחד בלבד ואז נאלצתי להפסיק. האופנוע הועמס על גרר והובא אחר כבוד לסוכנות הארלי במאלגה. נעשו שם ניסיונות שונים לעזור לי, נסיונות שלא צלחו, ההארלי הושאר בסוכנות, אני אוחסנתי ליומיים בבית מלון ונקבע שאגיע ביום שני בבוקר כדי להיווכח האם יש צמיג מתאים במרכז הלוגיסטי של הארלי בבלגיה, ואם כן, אצטרך להמתין עד יום רביעי להגעתו. כמוסכם, ביום שני בתשע אני בסוכנות. אומרים לי שבדקו, יש צמיג, יגיע מחר בהטס. מרוב אושר השתגעתי לגמרי וביקשתי שיזמינו גם צמיג אחורי. לא רוצה הפתעות נוספות. ביקשתי גם שבאותה הזדמנות יעשו טיפול 8,000 ק"מ ושיבדקו רפידות בלמים. אמרו שאם הכל יתנהל כשורה האופנוע יהיה מוכן בשלישי בערב, כלומר יום לפני הצפוי. הזמנתי לעצמי אחסניה נוספת של יומיים. ביום שלישי בסוף היום האופנוע לא היה מוכן. אמרו ברביעי ב- 11:00 על בטוח, ואכן כך היה. החליפו שני צמיגים מקוריים של הארלי, החליפו שמן מנוע (סינטטי), החליפו פילטר שמן, החליפו פילטר אוויר רב פעמי, החליפו פלגים, החליפו רפידות בלם אחוריות, שימנו את מנגנון הרגלית, רחצו את האופנוע, חייבו 3.5 שעות עבודה, נתנו הנחה של 10% - יצא ככה וככה (ממש לא יקר בהשוואה למחירים בארץ). רוצה בהזדמנות זו לשבח את הצוות בסוכנות שעזר לי במסירות רבה ובעיקר את J’ose (חוזה) שגם הנעים לי את זמני בשעות שהמתנתי בסוכנות.
כאמור בשעה 11:00 יצאתי להמשך הרכיבה (מעניין שכאן הם לא עושים רכיבת בדיקה לפני המסירה ללקוח). שלושה מגדלורים פיספסתי בשבת והחלטתי שעל שניים מהם אני לא מוותר, כך שחזרתי לאחור כשאני מוצא את עצמי רוכב לאורך החוף והים התיכון נמצא מימיני. לאחר מכן שוב שיניתי כיוון ובקרתי בארבעה נוספים כשהאחרון הוא המגדלור של גיברלטר. 
סוכנות הארלי במאלגה, חוזה, איש מקסים
הכניסה לגיברלטר מאוד מייגעת, תורים ארוכים של רכבים, צפוף בכבישים, בדיקת דרכונים במעבר הגבול, אנשים דוברי אנגלית ואפשר לשלם בכל מקום גם בפאונדים. המאמץ היה שווה ואכן "נקודת אירופה" (Europa Point) מרשימה במיוחד הן בגלל מיקומה יוצא הדופן בסמיכות לסלע גיברלטר ולים, והן בשל הטיפוח והשמירה על המקום המיוחד הזה. רוח מערבית חזקה נשבה שם ולדברי מדריך קבוצות תיירים מקומי, הרוחות כאן זה עיניין שבשיגרה. הים היה גלי למדי ובאופק, למרות שהראות לא היתה טובה כ"כ, ניתן היה להבחין בתוך כסות חלקית של עננים, בג'אבל מוסה, הר נישא במרוקו שבאפריקה ממול. עכשיו, יום רביעי בערב, ובשעה זו אני נמצא בדיוק באותו מקום בו הייתי אמור להיות במוצ"ש לפני ארבעה ימים.
את ימי במאלגה ניצלתי למנוחה, לתיור בעיר המעניינת ובעיקר עבדתי על התאמת תוכנית ההמשך ללו"ז חדש. נקודת המוצא היא שלא להאריך את ימי המסע ולהשתדל להגיע לכמות המגדלורים שתיכננתי מלכתחילה. כמו כן החלטתי להוסיף יום שבתון ללא רכיבה בכלל, לצורכי מנוחה. עיקר הבאסה זה להתעסק עם הזזת בתי מלון ולעיתים מציאת חדשים בגלל תפוסה מלאה בימים החדשים הנדרשים. גם זה כבר מאחורי, ואני מאוד מקווה שלא תהיה לי סיבה בעתיד שתחייב אותי להתנסות שוב במטלה מייגעת זו.
כמעט שכחתי, היום הוא בהחלט יום מיוחד. היום אני חוגג את "מעבר הימים". מגדלור "נקודת אירופה" הוא אחרון מגדלורי הים התיכון. ממחר כל המגדלורים שאבקר בהם יהיו מגדלורי האוקיאנוס האטלנטי. לכשאסיים את כתיבת הפוסט והפצתו – אצא כאן ללובי ואחגוג על חצי ליטר בירה.
היום רכבתי 254 ק"מ ונוספו 6 מגדלורים (73 עד כאן).


Faro Torre del Mar 1
נבנה ב-1974. פעיל. מגדל בטון צילינדרי עגול בעל זרקור וגלריה כפולה. גובהו 28 מ'. בשנת 2013 נצבע המגדלור ברצועות הקפיות של כחול ולבן לסרוגין (צבעי הדגל של מחוז מאלגה). צבע כיפת הזרקור אפור מטלי. בשנת 2016 בוצעו בו עבודות שחזור בעלות של 50,000 יורו, הן לחלקו הפנימי והן לחיצוני. מוצב כ-32 ק"מ מזרחית למאלגה.






















Faro Torre del Mar 2
נבנה ב-1969. בלתי פעיל מאז 1974. מגדל אבן צילינדרי מרובע שהזרקור הוסר ממנו. מוצב לצידו של המגדלור המודרני, כ-32 ק"מ מזרחית למאלגה.

























Faro de Punta de Calaburras
נבנה ב-1928. פעיל. מגדל אבן עגול בעל זרקור וגלריה, מתנשא ממבנה תחזוקה ותפעול עגול. האבן לבנה. גובהו 25 מ'. משגר מגובה של 46 מ' מעל פני הים הבזק אור לבן כל 5 שניות. ניצב על כף המציין שינוי כיוון של קו החוף ממזרח, לצפון צפון מזרח. מוצב בנקודת Calaburras, כ-4 ק"מ דרומית ל- Fuengirola.


















Faro del puerto de Marbella
נבנה ב-1974. פעיל. מגדל בטון צילינדרי עגול, בעל זרקור וגלריה כפולה. גובהו 29 מ'. המגדל צבוע לבן עם רצועת ספירלה אדומה העוטפת אותו לכל אורכו. משגר מגובה של 35 מ' מעל פני הים שני הבזקי אור לבנים כל 14.5 שניות. מוצב בעיר Marbella, סמוך מאוד לקו החוף ולנמל.






















Lighthouse Punta Doncella
נבנה ב-1922. פעיל. מגדל אבן מתומן בעל זרקור וגלריה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול חד קומתי. גובהו 21 מ'. המגדל בלתי צבוע והזרקור עשוי כולו זכוכית, כולל כיפתו. מגובה של 31 מ' מעל פני הים הוא משגר 3 הבזקי אור לבנים בתבנית 2+1 כל 15 שניות. מוצב בעיר הנופש Estepona.























Trinity House Lighthouse, Europa Point, Gibraltar
נבנה ב-1841. פעיל. מגדל עגול צבוע לבן עם רצועה אדומה המקיפה אותו במרכז, בעל זרקור וגלריה. גובהו 19 מ'. מותקן בו צופר ערפל המשמיע צפירת אזהרה 20 שניות. מגובה של 49 מ' מעל פני הים הוא משגר אלומת אור לבנה כל 10 שניות ומגובה של 44 מ' מעל פני הים הוא משגר אלומת אור אדומה למשך 5.8 שניות ולאחריה הפסקה של 4.2 שניות, וחוזר חלילה. מגדלור היסטורי זה בעל מבנה בריטי טיפוסי, מופעל בידי רשות המגדלורים הבריטית טריניטי. בשנים 1954-56 הוא שופץ, הוגבה ב-1.8 מ' בכך שנוסף לו הקטע בו מופק האור האדום. בשנת 2014 פורסמה תוכנית לבניית איצטדיון כדורגל ב"נקודת אירופה" (Europa Point) דבר שחייב העתקת המגדלור אל נקודה שעל מבנה האיצטיון אולם התוכנית בוטלה ב-2015 בעקבות לחץ ציבורי כבד שיזמה ה"תנועה להצלת נקודת אירופה". במקום זאת יוקמו במקום מתקנים צנועים הרבה יותר למשחקי קריקט ורוגבי. המגדלור מוצב ב"נקודת אירופה", הנקודה הדרומית ביותר של חצי האי גיברלטר. ממזרח הים התיכון וממערב מפרץ גיברלטר המשיק לאוקיינוס האטלנטי – נקודה אסטרטגית חשובה לכל הדעות.


מאלגה
ארוחת בוקר טיפוסית מקומית. טוסט, שמן זית, מלח, ממרח מיץ עגבניות טריות, קפה
מיץ תפוזים זאת המצאה שלי
מאלגה
רק במסעדה יוונית בספרד אפשר להשיג סלט סביר
קטשופ לא מגיע עם הצ'יפס. צריך להזמין בנפרד וזה גם עולה 0.75 יורו
חוזה ואני בסיום הדרמה












כנראה שוקלים לשדרג
גיברלטר




ג'אבל מוסה, מרוקו
13.6.2018

2 תגובות:

  1. ברוך (חוזה) רופא אופנועים, בברכת המשך דרך צלתה

    השבמחק
  2. בלי הרפתקה, זה לא זה. היום כשהיא מאחוריך הכל טוב!
    ברוך הבא לים ה"אמיתי", הים התיכון ממש אמבטיה בהשוואה.
    מצאתי את המגדלור היפה בעיני עד כה Lighthouse Punta Doncella גם המבנה מקסים והכי אהבתי את הזרקור הבנוי כולו זכוכית, כולל הכיפה.

    השבמחק