Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום חמישי, 31 במאי 2018

היום הארוך ביותר

מבחינת קילומטרז' היה זה וגם יהיה זה היום הארוך ביותר. יהיו אולי ארוכים יותר אבל נטולי מגדלורים (בדרך חזרה). יצאתי מוקדם יחסית, בשמונה בבוקר, ובעשר וחצי השלמתי את מכסת המגדלורים היומית. ארבעה, כולם עדיין לחופו של הים האדריאטי, קרובים זה לזה, ונדרשו לי בסך הכל 77 ק"מ כדי לבקר את כולם. למרות מרחק הרכיבה הקצר היא נמשכה שעתיים וחצי. המגדלור הראשון ניצב במרומו של הר בגובה של 175 מ' ומובילה אליו דרך צרה, מפותלת ותלולה בתוך יער עבות כמעט נטול בתים. מטבע הדברים זמן ההגעה אליו ארוך (ראו מפה משמאל). שלושת האחרים נמצאים בסמיכות לקו המים של הנמל, בתוך ערים, וכידוע בשעות הבוקר התנועה כבדה, לעיתים הדרכים בתיקון והפקקים מרימים ראש.
10:30, 77 ק"מ מאחורי ו-392 ק"מ לפני. זה כמו רמת השרון – אילת ועוד 40 ק"מ. לוקח הפסקת שתיה קרה בבית קפה סמוך וב-11:00 יוצא לדרך. אומר שלום לחוף המזרחי של איטליה ולים האדריאטי ופניי לחציית איטליה ממזרח למערב כשהיעד הוא העיר גנואה. רוב רובה של הרכיבה מתנהלת על אוטוסטרדות עם דמי מעבר כאשר הקטע המרשים ביותר הייתה הרכיבה על ה-A15 (E33) החוצה את הרי האפנינים בחלקם הצפוני. כביש מהיר ומצויין, הרבה מנהרות, ושני פרקי גשם קצרים ומרעננים שהתקבלו בברכה. למלון הגעתי אחרי 5 שעות בהן שתי עצירות תדלוק ועצירת ארוחת צהרים. סה"כ 469 ק"מ ועוד 4 מגדלורים (19 עד כאן) ועוד 37€ עבור Toll.
יערת הדבש
אחד היתרונות של רוכבי הדו-גלגלי בהשוואה לנהגי הקופסה הסגורה הוא האינטרקציה הבלתי אמצעית עם הסביבה. כשגשום אנחנו נרטבים, כשחם אנחנו מזיעים, כשקר אנחנו רועדים, בסביבת כוורות אנחנו נעקצים, ברחשים נמרחים לנו על משקף הקסדה ומעל הכל - אנחנו מריחים. רק כשאני רוכב עולים באפי ריח פריחת ההדרים, ריח עצי התאנה, ריחה המיוחד של רפת הבקר וגם ריח פריחתה של יערת הדבש. כאן, באיטליה, גם זו האחרונה פורחת עכשיו וריחה נישא באויר בכל מקום. בערים בגינות הבתים, מחוץ לערים ביערות ובחורשות, על שפת הים וגם תוך כדי רכיבה על האוטוסטרדות. ריח דבשי מתוק, נעים מאין כמוהו. מזכיר את המולדת.


Faro di Monte San Bartolo
נבנה ב-1952. פעיל. מגדל עגול בנוי על בסיס חד קומתי עגול, בעל זרקור וגלריה, צמוד למבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי. גובהו 25 מ'. המגדל צבוע לבן. שולח מגובה של 175 מ' מעל פני הים 2 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. זהו מגדלור עוצמתי בעל טווח ניראות של 46 ק"מ. מוצב על מדרון תלול מעל הים האדריאטי, כ-2 ק"מ צפונית/מערבית ל- Pesaro.




























Faro di Gabicce Mare
נבנה ב-1960. פעיל. מגדל שילדי מרובע, בעל זרקור וגלריה. גובהו 17 מ', מתנשא מעל מבנה לבנים מרובע חד-קומתי. צבוע רצועות אופקיות של שחור/לבן. שולח 3 אלומות ארוכות בנות 2 שניות של אור לבן כל 14 שניות. מוצב בבסיס שובר הגלים המזרחי של נמל העיר Gabicce.





























Il faro di Rimini
נבנה בשנות ה-40 המאוחרות על חורבות המגדלור הקודם שנפגע קשות במלחמת העולם השניה. פעיל. מגדל לבנים מרובע בעל זרקור וגלריה. גובהו 25 מ', מתנשא מתוך בסיס מרובע גדול בחזיתו של מבנה תחזוקה ותפעול מלבנים דו-קומתי. צבוע כולו לבן וכיפת הזרקור צבועה אפור מטלי. שולח מגובה של 27 מ' מעל פני הים 3 הבזקי אור לבנים כל 12 שניות. מוצב על המזח בצידו המזרחי של נמל העיר Rimini.



























Il Faro  Cesenatico
מועד בנייתו לא ידוע. פעיל. מגדל לבנים עגול, בעל זרקור וגלריה, צמוד לבנין לבנים דו-קומתי. מתנשא לגובה 17 מ'. המגדל צבוע לבן, כיפת הזרקור צבועה אפור מטלי. המבנה משמש כיום כמשרד למשמר החופים והוא צבוע צהוב. שולח מגובה של 18 מ' מעל פני הים 2 הבזקי אור לבן כל 6 שניות. המגדלור המקורי במקום זה נהרס במלחמת העולם השניה. המגדלור עוזר בניתוב אוניות אל תוך תעלת פורטו ההיסטורית, נתיב מים שהונצח לראשונה בציורים של ליאונרדו דה וינצ'י. מוצב על הגדה המזרחית של תעלת נמל Cesenatico.





















בתוך יער עבות הדרך ההררית אל המגדלור הראשון
שומר המגדלור הראשון
31.5.2018



2 תגובות:

  1. הי נתן,
    מעניין לראות את הרבגוניות הרבה של המגדלורים השונים,
    בדמיוני, מגדלור תמיד הצטייר לי כצלינדר גבוה ובראשו אמצעי תאורה כלשהו...
    כמו התמונה של Faro di Monte San Bartolo
    ולמדתי מהתמונות והתיאורים שלך שזה ממש לא כך.


    גלוי נאות: אני מוכרח לציין שאני מאנשי הקופסא הסגורה... שכידוע יש לה חלונות :)

    המשך לדהור ולהנות,

    גיורא

    השבמחק