Lighthouses Insanity, riding on Harley in Europe

יום רביעי, 30 במאי 2018

הוי אנקונה אנקונה

אנקונה היא עיר נמל חשובה (בעיקר עבורי), בערך באמצע החוף המזרחי של המגף האיטלקי המשיק לים האדריאטי. אני אוהב אותה למרות שאין אני מכירה כלל וכלל. בשבילי היא העיר שממנה באמת אני מתחיל את מסעותי הרכובים באירופה ובה אני בעצם מסיים. היא העיר אליה אני לוקח מעבורת מיוון ובחזרה ליוון. זה למה אני אוהב אותה. במסע הנוכחי קצת בגדתי בה ומיוון הגעתי במעבורת לעיר בארי הנמצאת דרומית לאנקונה, ונראה לי שהפעם גם לא אחזור ממנה ליוון, אלא מוונציה. מקווה שאזכה לפצותה בעתיד. שני מגדלורים לה לאנקונה שלי (תמונה משמאל), והיום בקרתי את שניהם. אחד עתיק, נולד ב-1860 ואחיו הצעיר, הפעיל, נולד ב-1965 (תאור מפורט להלן).
השער נעול. מימינו פשפש להולכי רגל
המגדלורים נמצאים בפסגתה של גבעה נישאה מעל הנמל והדרך אליהם עוברת בתוך העיר אנקונה כאשר לקראת הפסגה עצמה היא צרה מאוד, פתלתלה ותלולה. עפ"י מפות גוגל ניתן להגיע ברכב עד לפסגה אבל שער נעול מונע זאת ומאפשר גישה רגלית בלבד. במבחן הנאמנות להארלי מול אהבתי את אנקונה ניצחו הפעם מגדלוריה. טיפסתי ברגל עד הפיסגה. היה שווה. מגדלורים נאים פגשתי, ובעיקר נחשפתי לנופה המדהים של העיר ונמלה. כשחזרתי הסתבר לי שההארלי לא כועס, עובדה, הוא הניע במכה הראשונה ובסופו של יום הביאני בשלום אל המלון.
הבוקר כשיצאתי לרכיבה קידם את פני גשם, מוקדם מכפי שציפיתי. השמים מכוסים עננים מאופק לאופק והכבישים רטובים. אומנם עננים בהירים, לא כבדים, אבל ממטירים. גשם כזה דקיק, Drizle אנגלי טיפוסי שאינו מחייב חליפת סערה אבל בכל זאת טורדני, מכסה את המשקף הקדמי של האופנוע כמו גם את משקף הקסדה בטיפות מים החוסמות את שדה הראיה. ככה פחות או יותר 3 שעות שלאחריהן יבש אבל תעוקה כבדה של חום ולחות באויר. לפחות היה מעונן וללא קרינה – גם זה משהו.
בתדלוק של הבוקר תקרית קלה. באיטליה מתדלקים עצמאית (מי שרוצה לחסוך) ובתום התדלוק נכנסים לשלם. יש להם כאן שני סוגי בנזין, נורמאלה (95 אוקטן) ו-היי Q (100 אוקטן). תדלקתי כרגיל את הנורמאלה וכשסיימתי ראיתי שהתשלום עומד על כ-35€ בעוד שתדלוק רגיל שלי הוא כ-25€ בדרך כלל. נגשתי לקופאית והבעתי בפניה את הסתייגותי. בדקה את החשבונית ומצאה שאכן משהו השתבש. כתוב שהתדלוק היה נורמאלה אבל התעריף היי Q. הוציאה חשבונית חדשה (26.43€), שלוש פעמים "אסקוזו" חינני ואפילו הוצע לי קפה על חשבון הבית. טעים היה הקפה.
היום הייתה הדרך עתירה במנהרות. יש להם לאיטלקים משהו מוזר וקטנוני שקשור בתאורה. ממש עם הכניסה למנהרה התאורה טובה ומספקת אולם לאחר רגע קט מתחלפות הנורות ועוצמת ההארה יורדת באחת עד כדי חשכה מוחלטת כמעט. אני מניח שזה קשור בחסכון בחשמל, ובהנחה שלאחר כברת דרך קצרה אישוני העיניים התרחבו וניתן להסתפק בתאורה פחותה. ובכן, לי זה לא קורה והרכיבה בקטע הפחות מואר מטרידה. ואז, היציאה מהמנהרה אל אור היום אף היא לא נעימה עקב הסינוור והצורך לעצום כמעט את העיניים. מישהו יכול להאיר את עיניי בעיניין?
היום רכבתי 297 ק"מ ונוספו 6 מגדלורים. מחר יום ארוך.

Faro San Benedetto del Tronto
נבנה ב-1957. פעיל. מגדל בטון עגול, בעל זרקור וגלריה, גובהו 31 מ', מתנשא ממרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי, צבוע לבן, כיפת הזרקור אפורה מטלית. שולח 2 הבזקי אור לבנים כל 10 שניות. מוצב קרוב לנמל של העיר San Benedetto del Tronto.























Pedaso
נבנה ב-1950. פעיל. מגדל בטון עגול עם 8 קורות חיזוק אורכיות, בעל זרקור וגלריה, גובהו 21 מ', מתנשא ממבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי, צבעו לבן וצבע כיפת הזרקור אפור מטלי. שולח מגובה של 51 מ' מעל פני הים 3 הבזקי אור לבנים כל 15 שניות. מוצב על גבעה, 1.5 ק"מ דרומית ל- Pedaso.
המגדלור נמצא במתחם מגודר וסגור. רק בנקודת צילום זו ניתן לראותו.





















Parrocchia Cristo Re
מועד בנייתו לא ידוע. פעיל. מגדל עגול "כנסייתי" עם צריח קוני בראשו, גובהו 46 מ'. הזרקור מותקן על המרפסת והוא שולח 4 הבזקי אור בקוד מורס ”C” (ארוך, קצר, ארוך, קצר) כל 20 שניות. מוצב סמוך לקו המים בעיר Civitanova Marche.
























Faro Nuovo Ancona
נבנה ב-1965. פעיל. מגדל בטון מרובע, בעל זרקור וגלריה, גובהו 15 מ'. המגדל צבוע רצועות אורכיות של לבן ואפור, כיפת הזרקור אפורה מטלית. שולח מגובה של 118 מ' מעל פני הים 4 הבזקי אור לבנים כל 30 שניות. מוצב על גבעה סמוך לזרקור ההיסטורי של עיר הנמל Ancona.





























Vecchio Faro Ancona
נבנה ב-1860. לא פעיל משנת 1965. מגדל עגול בעל גלריה, הזרקור הוסר, גובהו 20 מ', מתנשא ממבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי. המגדלור אינו צבוע. נבנה בהזמנת האפיפיור פיוס ה-9 וידוע כמגדלור ההיסטורי של עיר הנמל החשובה Ancona.
























Faro di Fano
נבנה בסביבות 1950. פעיל. מגדל  לבנים מרובע, בעל זרקור וגלריה, מתנשא מתוך בנין לבנים אדומות דו קומתי (מטה משמר החופים). גובהו 21 מ'. המגדל צבוע לבן והזרקור אפור מטלי. שולח מגובה של 21 מ' מעל פני הים הבזק אור לבן כל 5 שניות. מוצב על המזח של נמל העיר Fano.



























ממרפסת המלון בעיר פסארו. מראה של טרום עונה

באותה מרפסת

ושוב מאותה מרפסת
30.5.2018




2 תגובות:

  1. תודה, נחמד לפתוח את היום עם הרשמים שלך.המשך והצלח

    השבמחק
  2. עוקבת אחריך. ברשותך.(ואם אתה מסיר רשות זו - הודיעני נא )
    נהנית לחוות את רכיבתך המתובלת בחוויות האישיות, בריחות, בצבעים, במזג אוויר, בהומור מדהים, ובפכים(פ'ו-כ' דגושים) הקטנים של היום יום. אתה כותב נפלא !
    א.
    אגב, האיטלקים ידועים בקמצנותם התאורתית. מלשון תאורה. במלונות בקושי תמצא נורות מעל 40W. אפילו להשחיל שרוך בחור נעל אי אפשר. הרבה מטיילים נוסעים עם נורות חזקות אישיות בין המלונות באיטליה.... כנראה שגם במנהרות האוטוסרדיות - כך הדבר. אין מה לעשות, אלא לעצור בתוך מנהרה בצד, אם ניתן, ולתת לעיניים להתרגל. אבל ממילא כבר גמרת עם איטליה לכרגע.

    השבמחק