היום זה כבר היה רציני. 6 מגדלורים נוספו לטנא (סה"כ 9 עד רגע
זה) ורכבתי 340 ק"מ. יצאתי לרכיבה ב- 08:30 וסיימתי ב- 16:30. כשהגעתי
למגדלור ה-6 ברשימה הכוללת (Faro de Manfredonia)
נוכחתי שהוא עובר מקצה שיפוצים, מוקף מכל צדדיו פיגומים ויריעות בד ומספר אנשים
טורחים בטיוחו וצביעתו. מרוב ביאוס על כמעט טירחת שווא, החלטתי לפצות עצמי ולגשת
למגדלור סמוך המוצב בקצה שובר הגלים המזרחי של הנמל. מגדלור זה לא היה מלכתחילה
ברשימתי, כיוון שעקרונית נמנעתי ממגדלורים של שוברי גלים. הגישה אליהם לא פשוטה
בדרך כלל וכרוכה בהליכה רגלית ארוכה – מה שיכול להעליב את ההארלי שלי ולהכעיס אותו
על שאני משאיר אותו לבד וצילומו עם המגדלור נמנע. הפעם, בניגוד למה שחשבתי, הסתבר
לי שניתן לרכוב על שובר הגלים לכל אורכו, ממש עד למרגלות המגדלור (Manfredonia
Molo di Ponente) והוא הפך להיות המגדלור השביעי. כשהגעתי
אליו הבחנתי בדייג וחכה בידו, יושב על אחת מאבני שובר הגלים, פלג גופו העליון חשוף
והוא שקוע במלאכת הדייג. דקות ארוכות התבוננתי בו כשלפתע הוא קם על רגליו והחל
לקצר את חוט החכה. קיצר, קיצר, קיצר עד שקצה החוט ביצבץ מהמים ובעקבותיו דג מפרפר.
תחילה הוכנס הדג לתוך סל ואז כרך הדייג פיסת בד על כף ידו השמאלית, שלף את הדג מהסל
ובידו הימנית ניתק מפיו את הקרס. כלוב מתכת ובו מספר דגים חיים הוצא מהמים והדג
שזה אך נידוג הוכנס לתוכו, הצטרף לחבריו, והכלוב הושב למים. אוהב דגים הדייג הזה,
נותן להם לחיות עוד קצת. גם אני אוהב דגים ולכן לא דג אותם ולא אוכל אותם. מיד
בתום הארוע פתחנו הדייג ואני בדיאלוג ארוך. שאלתי אותו כמה כבר העלה בחכתו עד
עכשיו? השיב לי קצרות שהוא לא מבין אנגלית. הצבעתי על הכלוב שבתוך המים וסובבתי את
כף ידי הימנית שמאלה וימינה מספר פעמים – הפעם הוא הבין והראה לי 7 אצבעות. לא
פלא? הגעתי למגדלור השביעי שלי בדיוק כשהדייג הוציא את הדג השביעי שלו מהמים.
אפיזודה מעניינת של דייג דגים וצייד מגדלורים. ואני בכלל לא הייתי אמור להגיע
למגדלור זה.
Faro di Molfetta
נבנה ב-1853 והועתק למקומו הנוכחי ב-1857.
פעיל. מגדל אבן מתומן, בעל זרקור וגלריה המתנשא מתוך מבנה תחזוקה ותפעול עגול חד
קומתי. גובהו 19 מ'. צבעו לבן וכיפת הפנס אפורה מטלית. שולח מגובה של 20 מ' מעל פני הים אלומת אור לבנה למשך 3
שניות ובהפסקות של 3 שניות. מוצב על שובר הגלים המזרחי של נמל העיר Molfetta באיטליה.
Molo du Tramontana Barletta
נבנה ב-1959.
פעיל. מגדל מתומן, בנוי אבן לבנה בלתי צבועה, בעל זרקור וגלריה, מוצב על בסיס אבן
מרובע. גובהו 28 מ'. כיפת הזרקור אפורה מטלית. שולח מגובה
של 30 מ' מעל פני הים 2 הבזקי אור ארוכים של 2 שניות כל 12 שניות. מוצב בקצה שובר
הגלים המערבי של נמל העיר Barletta
באיטליה.
המגדלור נמצא בשטח צבאי סגור וה-ש"ג מנע ממני כניסה ורכיבה עד אליו. צילמתי אותו מרחוק.
Faro di Manfredonia
מועד בנייתו לא ידוע. פעיל. מגדל בטון
לבן, צילינדרי עגול עם זרקור וגלריה. הזרקור צבוע אדום. גובהו 10 מ'. מגובה של 11
מ' מעל פני הים הוא משגר הבזק אור אדום כל 3 שניות. מוצב בקצה שובר הגלים המזרחי
של נמל Manfredonia.
Faro di Punta Penna
נבנה ב-1948.
פעיל. מגדל בטון מתומן, בעל זרקור וגלריה, גובהו 70
מ', מתנשא ממרכזו של מבנה תחזוקה ותפעול דו קומתי, צבעו לבן וכיפת הזרקור אפורה מטלית. שולח מגובה של 84 מ' מעל פני
הים הבזק אור לבן כל 5 שניות. ב-1944 המגדלור המקורי כמעט נהרס לחלוטין בידי צבא
גרמניה הנסוג וב-1946 הוא נבנה מחדש. מוצב על כף נישא מעל הנמל Vasto.
נמצא במקום
ה- 8 ברשימת "המגדלורים המסורתיים הגבוהים בעולם" והוא גם המגדלור השני
בגובהו באיטליה (אחרי המגדלור של גנואה).
Faro di Ortona
נבנה ב-1937. פעיל. מגדל בטון מתומן, בעל זרקור
וגלריה, גובהו 25 מ', מתנשא ממבנה תחזוקה ותפעול מבטון דו קומתי. המגדל והצד הפונה
לים של המבנה צבועים רצועות אופקיות של שחור/לבן, כיפת הזרקור אפורה מטלית. שולח 2
הבזקי אור לבנים כל 6 שניות. מוצב בבסיסו של המזח הצפוני בנמל העיר Ortona, איטליה.
כשהוא יושב אין אקשן |
שטח צבאי סגור - אין מעבר למגדלור |
השני בגובהו באיטליה |
29.5.2018 |
יפה לך איש. אני נפרד ממך בזאת לעשרה ימים. מחר לפנות ערב אני מתנתק מהקרקע עד שאגיע לליסון. זה אומר נתק מרצף הדיווחים היומיים שלך. אשלים את החסר בשובי. שיהיה בהצלחה לכולנו..
השבמחקמגדלור שביעי, דג שביעי שעלה בחכת הדייג? מעניין...
השבמחקבתור צייד,שמת לב שכשמצלמים תמונה משתמשים במילה "לתפוס"?
יפה נאה לעומק באתגר, בהצלחה בהמשך.
השבמחקכרגיל הדיווחים שלך מעניינים ומשעשעים, המשך להנות ולדווח,
השבמחקלאחר יום עבודה, מרענן לשבת,להתרווח ולקרוא על מסעותיך בעקבות המגדלורים...
השבמחקגיורא